U Nišu je pri kraju izgradnja železničko-drumskog intermodalnog kontejnerskog terminala kompanije „MBOX Terminals“. Kontejnerski depo je počeo sa radom 15. septembra, dok će od novembra proraditi i železnički terminal za prijem prvih vozova.
Novo čvorište intermodalnog i kontejnerskog transporta na Balkanu nalazi se u blizini velikih proizvodnih postrojenja u Nišu i zapravo pokriva područje celokupne centralne i južne Srbije, čiji robni tokovi većinski gravitiraju ka ovom gradu. Takođe terminal može da pokrije i regione Kosova, zapadne Bugarske, kao i severnog dela Severne Makedonije.
– Upravo je lokacija terminala njegova najveća prednost, jer se nalazi na trasi Koridora 10, u tački koja je čvorište puta prema istoku i jugu, tako da je povezan sa drugim intermodalnim terminalima i lukama u regionu. Kombinovanjem raznih vidova transporta koji se mogu organizovati na intermodalnom terminalu, doprinosi se efikasnim, ekonomičnim i ekološki održivim rešenjima za transport roba – poručuju iz kompanije.
Kako objašnjavaju, strategija razvoja fokusirana je na povezivanje sa grčkim i turskim pomorskim lukama, kao i na povezivanje sa drugim intermodalnim terminalima na istoku i zapadu.
– S obzirom na porast robnih tokova u Srbiji, sve većih gužvi na drumskim saobraćajnicama i graničnim prelazima, neophodno je da se opcija intermodalnog transporta na ovim prostorima razvije što pre. Jedan intermodalni voz može da zameni između 35-40 kamiona, tako da je potencijal ovog vida transporta zaista veliki. Za MBOX će prioritet biti povezivanje sa intermodalnim terminalima u Mađarskoj i Austriji odakle se pokriva čitava zapadna Evropa, dok je konekcija u pravcu istoka planirana preko terminala u Turskoj – kažu u kompaniji.
Inače, terminal se prostire na površini od četiri hektara, gde se istovremeno može skladištiti više od 2.200 kontejnera, ili do 50.000 TEU godišnje. Tu su i četiri industrijska koloseka samostalno drumsko-železničko vozilo za manipulisanje vagonima i železničkim kompozicijama. Takođe, terminal se nalazi pored same železničke ranžirne stanice Niš, pa je prilaz teretnih vozova lak i brz i omogućava prihvat velikog broja vozova bez blokada javnih železničkih koloseka.
Terminal je projektovan i za ADR robu, tako da se očekuje da do kraja godine bude prvi ADR sertifikovani terminal u Srbiji za pretovar i skladištenje kontejnera sa opasnim materijama. MBOX će obezbediti i električne priključke za kontejnere sa temperaturnim režimom, mogućnošću servisa i popravki, čišćenja kontejnera, pretovar robe iz kontejnera i u kontejnere na samom terminalu, kao i parking za 40 kamiona i moderan sistem pristupa i video-nadzora.
U naredne dve godine kompanija namerava da izgradi dva velika skladišta od 15.000 m2 i 18.000 m2, čime će se dobiti jedan od najvećih i najkompletnijih robno-transportnih centara u celoj Srbiji.
Оставите одговор