Po jedanaesti put za redom izašla je analiza tržišta u oblasti onlajn prodaje u Nemačkoj, ovog puta za 2018.-tu godinu („E-Commerce-Markt Deutschland“ od EHI). Analizirano je nemačko B2C (Business to Customer) onlajn tržište bazirano na informacijama o 1000 onlajn prodavnica i njihovom prometu u 2018.-oj godini.
Onlajn prodavnice koje se bave isključivo uslugama i one koje samo prodaju digitalne proizvode (kao npr. Google Play) nisu uzete u obzir. Prikazana grafika pokazuje listu 10 najjačih onlajn prodavnica* u Nemačkoj.
Za nemačku e-trgovinu, trend i dalje raste. Za tekuću godinu, Nemačko trgovinsko udruženje predvidja promet prodaje od 57,8 milijardi evra, dok je prošle godine dostigao preko 53 milijarde evra.
Još uvak nedostižan je Amazon** na prvom mestu, koji je 2018.-te napravio promet od 9,3 milijardi evra. Daleko iza Amazon-a na drugom i trećem mestu nalaze se Otto (3,2 milijarde evra) i Zalando (872 miliona eura). Zatim slede:
4. MediaMarkt sa 987,7 miliona eura
5. Notebooksbilliger.de sa 878,5 miliona eura
6. LIDL sa 757,3 miliona eura
7. Bonprix sa 601,1 miliona eura
8. Cyberport sa 554,7 milion eura
9. Saturn je nov u listi prvih 10* – prodavnica tehnike je generisala oko 546 miliona evra
10. Alternate sa 524,5 miliona eura
*eBay se ne nalazi na listi, jer ova kompanija generiše svoj promet na osnovu sopstvene onlajn pijace sa principom provizije.
**Amazon-ov sveukupni promet u Nemačkoj iznosi 16,8 milijardi eura u 2018.-oj godini, ali tu su uračunate usluge servisa i pretplate (AVS, PRIME članstva, audible.de itd.) kao i svi izvozi od amazon.de u inostranstvo, a i prometi prodavnica „de.buyvip.com“ i „audible.de“ su uzeti u obzir. U navedenih 9,3 milijardi eura nisu zaracunati ovi prihodi (servis, eksport i druge ponude).
Оставите одговор