Nemačko ministarstvo ekonomije i transporta saopštava da će iz saveznih i državnih fondova biti izdvojeno 8 milijardi eura za finansiranje 62 velika projekta proizvodnje vodonika, kako bi se smanjila emisija štetnih gasova u sektoru transporta, proizvodnje čelika i hemikalija.
Prema rečima ministra ekonomije Petera Altmajera, Nemačka želi da postane globalni lider u tehnologiji proizvodnje vodonika. On je istakao da najavljena investicija predstavlja korak bliže cilju da nemačka ekonomija postane ugljenično neutralna, budući da bi se korišćenjem vodonika smanjila emisija ugljen-dioksida (CO2) iz industrije čelika i hemikalija za nekoliko miliona tona.
Ministar saobraćaja Andreas Šeuer je poručio da je Nemačkoj potrebna mobilnost koja se oslanja na obnovljive izvore energije, s obzirom na to da 95 posto saobraćajnog prometa i dalje zavisi od fosilnih goriva. On je poručio da Nemačka moramo hitno da promoviše prelazak na klimatski prihvatljivu energiju.
Ministarstvo energetike će nadgledati 50 projekata, uključujući i planove izgradnje elektroliznog postrojenja, jačine preko 2 gigavata, za proizvodnju zelenog vodonika, što je 40% realizacije cilja definisanog nacionalnom strategijom za vodonik do 2030. godine.
Preostalih 12 projekata u transportnom sektoru finansiraće Ministarstvo saobraćaja, što bi podrazumevalo razvoj i proizvodnju sistema i vozila sa gorivinm ćelijama, uključujući putničke automobile, kamione i komunalna vozila, prenosi Republika.
Vodonik poslednjih godina dobija na značaju i sada se nalazi u gotovo svakoj strategiji Big Oil-a, kao i u mnogim vladinim planovima za dekarbonizaciju industrije. Vlade, međunarodne organizacije i vodeće naftne i gasne kompanije se slažu da bi plavi vodonik (vodonik plus hvatanje i skladištenje ugljenika) i zeleni vodonik (vodonik dobijen elektrolizom uz korišćenje struje iz obnovljivih izvora) mogli biti ključni za ostvarivanje ekoloških ciljeva u budućnosti.
Оставите одговор