Nemačka vlada najavljuje paket fiskalnih podsticaja za privredu, vredan 130 milijardi eura, kojim je predviđeno veliko smanjenje poreza na dodatnu vrednost sa ciljem ublažavanja ekonomske štete izazvane pandemijom korona virusa.
Standardna stopa PDV-a će od 1. jula pa do kraja godine biti 16 umesto dosadašnjih 19 posto, a najniža stopa će biti snižena sa 7 na 5 posto, što je mera koja će državu koštati 20 milijardi eura. U okviru paketa pomoći planirana je izdašna finansijska pomoć za najugroženije opštine, jednokratna isplata „dečijeg dodatka“ od 300 eura po detetu, kao i veće subvencije za kupovinu električnih automobila, navodi Fajnenšel Tajms.
Cilj ovih mera bio bi podsticanje tražnje potrošača, s obzirom na to da Nemačka izlazi iz vanrednog stanja uvedenog zbog pandemije. Zbog ove krize Nemačka će ući u najgoru recesiju u svojoj posleratnoj istoriji, sa padom ovogodišnjeg BDP-a od 6,3 posto. Po mišljenju nemačkih ministara, bez hitnih mera za rasterećenje preduzeća i poreskih obveznika ekonomska šteta bi mogla biti još i veća.
Najavljujući paket pomoći, kancelarka Angela Merkel je objasnila da je Nemačka tokom pandemije imala 7 miliona radnika na prinudnom odmoru, što „ukazuje na to koliko je situacija krhka i kolika je potreba da se ojača ekonomija i zaštite radna mesta“. O paketi pomoći vlada je dogovor postigla tek nakon više od 20 sati pregovora u vladajućoj „velikoj koaliciji“ Hrišćansko-demokratske unije Angele Merkel, njene sestrinske bavarske stranke CSU i socijaldemokrata levog centra.
Ovaj paket pomoži privredi koštaće državu 130 milijardi eura u 2020. i 2021. godini, pri čemu će 120 milijardi platiti savezna vlada, a ostatak regioni i opštine. Prema rečima ministra finansija Olafa Šolca, nove stimulativne mere iziskivaće vanredno povećanje budžeta ove godine, kao i da će dodatni iznosi koji treba da se prikupe biti „upravljivi“.
Po oceni Fajnenšel Tajmsa, nemačka automobilska industrija će biti razočarana jer mere ne uključuju i podsticaje za kupovinu standardnih benzinskih i dizel automobila po principu „staro za novo“, koji je pomogao automobilskom sektoru da se vrati na noge posle finansijske krize 2008/09. godine.
Ovi novi budžetski podsticaji privredi Nemačke dolaze nakon već usvojenog ogromnog paketa ekonomske podrške, vrednog 10,1 posto BDP-a, koji je vlada u Berlinu donela još na početku krize izazvane korona virusom, napominje se u tekstu.
Оставите одговор