„Lidl“ i „Aldi“ osvajaju Britaniju

made-in-germany-rs-aldi-lidl

Takozvana „velika četvorka“ tregovinskih lanaca u Britaniji, koju čine kompanije „Sejnsberi“, „Asda“, „Morisons“ i „Tesko“, polako posustaje na tržištu, pa su sada konkurentske nemačke kompanije „Lidl“ i „Aldi“ preuzele više od 10 posto tamošnjeg tržišnog udela.

Četiri meseca pošto su supermarketi u Velikoj Britaniji po prvi put u dve decenije zabeležili pad svoje prodaje, stigle su informacije da u poslednjih 90 dana na svakih 9,31 funtu potrošenu u svim supermarketima, jedna funta ide Nemcima, prenosi „B92“.

U poslednjih 12 nedelja, zaključno sa 31. januarom, kombinovani tržišni udeo ova dva nemačka lanca hipermarketa iznosi 10,7 posto, što predstavlja rast u odnosu na isti period prošle godine od 1,4 posto. A ovo se dešava baš u trenutku kada sve ostale takve kompanije beleže ili pad prodaje ili stagnaciju.

Aktuelni podaci pokazuju da je kompanija „Aldi“ zabeležila rast od 17,3 posto, dok je rast „Lidla“ iznosio 13,8 posto. U ostatku ovog sektora, prosečni rast iznosio je 0,7 posto.

– Ovako nešto nismo videli 15 godina, od pojave prvih lanaca jeftine robe. Novi talas jeftinijih trgovina sada je deo svakodnevne kupovine i promenio je navike potrošača zauvek. Ono što predstavlja novinu jeste što se oni više ne oslanjaju samo na nisku cenu, već promovišu kvalitet svoje ponude i onima kojima to nije najvažnije – izjavio je Majk Votkins, šef istraživanja u kompaniji „Nilsen“.

Od kompanija iz britanske „velike četvorke“ u proteklom periodu samo je „Morisons“ zabeležio porast prodaje, pre svega zahvaljujući novim promotivnim akcijama.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор