Nemački „Volkswagen“ će početi da ugrađuje u novi model „Touarega“ termalne kamere koje će sa prednjeg dela automobila detektovati infracrveno (toplotno) zračenje ljudi i životinja.
Upotreba ovih kamera u autoindustriji nije novitet. Neki, a pre svega premijum proizvođači, već koriste ovu tehnologiju kako bi pomogli vozačima da u uslovima loše vidljivosti i noću na vreme primete pešaka ili životinju na putu i tako izbegnu nesreću. Ova tehnologija se takođe već koristi i u samovozećim test automobilima.
Zahvaljujući termalnoj kameri vozači će u uslovima loše vidljivosti moći da uoče pešake, bicikliste i veće životinje na razdaljini od 10 do 130 metara ispred automobila. Kamera „pokriva“ ono što duga svetla ne mogu, a u kompaniji kažu da je, kada detektuje pešaka ili biciklistu na putu, sistem u stanju da predvidi i putanju njegovog kretanja i izračuna da li taj pravac preseca trejektoriju kretanja automobila.
Upozorenje na nailazak pešaka vozaču stiže preko digitalnog displeja koji u novom Touaregu menja klasičnu instrument tablu. U slučaju da su pešak ili životinja van zamišljenog koridora puta, oni su na crno-beloj slici termalne kamere prikazani žutom bojom. Međutim, čim objekat uđe u koridor puta ili njegov pravac kretanja vodi ka putu, njegov lik na displeju poprima crvenu boju.
Pri brzinama iznad 50 km na čas, čim sistem uoči ovakvu opasnost, instrument tabla automatski uključuje sliku sa termalne kamere na kojoj je označen objekat na putu. Ukoliko se vozilo kreće sporije od 50 km na čas, umesto prikaza termalne kamere aktivira se crveno svetlo na instrument tabli, a ako je automobil opremljen head-up displejom, upozorenje se pojavljuje i na njemu.
Оставите одговор