Srpski avion po ceni skupljih kola

made-in-germany-rs-mali-avion-sila-450c

Kompanija „Aero-East-Europe“ iz Kraljeva proizvodi laki avion „SILA 450 C“, koji je sve traženiji u Evropi, jer mu je cena u nivou cene skupljeg automobila.

Kako je za magazin „Biznis i finansije“ objasnio Milorad Matić, vlasnik ove kompanije, avion je u potpunosti domaći proizvod koji je dobio sve neophodne međunarodne sertifikate, a među njima i najrestriktivniji sertifikat nemačkog vazduhoplovstva, što je prvi takav slučaj u istoriji srpske avijatike, prenosi agencija „Beta“.

– Sve materijale za izradu aviona uvozimo, prvenstveno iz Evrope i SAD, i prinuđeni smo da ih plaćamo unapred. Sa druge strane, kupci iz Evrope unapred uplaćuju samo kaparu, a razlog je što Srbiju još uvek doživljavaju kao nestabilno područje. Najveći naručioci naših aviona su evropske škole za obuku pilota, ali i privatna lica, s obzirom da jedan ovakav avion košta kao nešto skuplji automobil. Osim toga, mi proizvodimo i avione koji su specijalizovani za prevoz bolesnika, koje koristi organizacija „Doktori bez granica“ koja se bave humanitarnim radom u Africi – priča Matić i dodaje da su na domaćem tržištu do sada prodali negde oko petnaest aviona SILA 450C.

Po njegovim rečima, najveći problem za kompaniju predstavljaju obrtna sredstva, neophodna da bi ovakvo malo preduzeće opstalo na tržištu, koja su, kako kaže, praktično nedostupna u Srbiji.

– Bankarske pozajmice za male firme su izuzetno skupe, dok su velika preduzeća zaštićena zahvaljujući političkim interesima. Problem predstavlja i što na našem tržištu radne snage nema radnika sa potrebnim kvalifikacijama, jer naš sistem obrazovanja ne prati potrebe privrede. Nedostatak povoljnih izvora finansiranja i kvalifikovanih kadrova su i glavni razlozi što naša fabrika proizvodi samo 10 do 15 aviona godišnje, iako su njeni kapaciteti pet puta veći – istakao je Matić.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор