Ublažavanje Euro 7 normi za emisije štetnih izduvnih gasova pomogo je opstanku automobila sa SUS motorima na tržištu, duže nego što se to očekivalo.
Pritisak od uvođenja strogih novih propisa u okviru Euro 7 standarda je, na primer, naterao Volkswagen da ukine manuelni menjač kod Golfa GTI, da bi sada ti propisi bili drastično ublaženi. Sem toga, ispostavilo se da su ublažena pravila sada odgovorna i za odlaganje početka proizvodnje jednog novog VW električnog modela, i to baš zato što više nisu tako stroga.
Kako piše nemački Auto Motor und Sport, Folksvagen je za 2026. odložio početak proizvodnje svog pristupačnog električnog hečbeka ID.2 od 25.000 eura, zato što Euro 7 norme dozvoljavaju proizvođačima da nastave da prave i prodaju male automobile sa SUS motorima duže nego što je to bilo planirano, prenosi b92.
Naime, Evropska unija je „kapitulirala“ pod pritiskom više zemalja i njihovih proizvođača motornih vozila, te je krajem prošle godine ublažila planirane Euro 7 propise do te mere da je novi standard za emisiju izduvnih gasova automobila u stvari identičan starom standardu Euro 6.
Međutim, ipak je bilo određenog napretka, pre svega po pitanju strožih propisa za izduvne gasove autobusa i kamiona, kao i standarda za sitne čestice koje proizvode kočnice i gume putničkih vozila.
Prema pisanju Auto Motor und Sporta, VW i dalje planira da u 2025. predstavi proizvodnu verziju koncepta ID.2All, a iste godine će započeti i probnu serijsku proizvodnju. Međutim, proizvodnja u punom obimu neće krenuti pre 2026. godine, što je vremenski okvir koji će ID.2 staviti iza drugih dostupnih pristupačnih električnih vozila, kao što su Citroen e-C3 ili kineski rivali koji već počinju da se infiltriraju na tržište EU.
U izjavi za ovaj magazin, šef Folksvagena Tomas Šefer je rekao da kompanija sada planira samo 80 posto maksimalno očekivanog obima prodaje novog modela, kako bi sprečila da se neprodati automobili gomilaju ako potražnja padne.
Naime, VW je nedavno bio primoran da privremeno zaustavi proizvodnju svojih električnih vozila zbog pada potražnje na tržištu Evrope.
Оставите одговор