Volkswagen i BMW se protive Euro 7 standardu

Nemački automobilski giganti Volkswagen i BMW protive se uvođenju Euro 7 standarda, ocenjujući da je transfer nove tehnologije neizvodljiv u tako kratkom vremenskom periodu, a pod pristojnim komercijalnim uslovima.

Najave Evropske unije za 2025. godinu o uvođenju novog Euro 7 standarda za dozvoljene emisije štetnih gasova, namenjenog vozilima u drumskom saobraćaju, izazvale su veliku buru među proizvođačima, jer bi to podrazumevalo ulaganja u nove tehnologije i podizanje cene automobila na tržištu za nekoliko hiljada eura. Za kupce BMW-a X5 ili Mercedesa S klase to neće predstavljati veliki problem, ali za sve one koji mogu da kupe samo modele nižih klasa, dodatnih dve hiljade eura na cenu automobila biće veliki trošak.

Stoga su Volkswagen i BMW iskoristili nemački portal auto-industrije Automobilwoche kao platformu da izraze svoje duboko neslaganje sa novim planovima EU. Oni su oštro protiv ove odluke jer smatraju da je transfer nove tehnologije neizvodljiv u tako kratkom vremenskom periodu pod pristojnim komercijalnim uslovima. U BMW-u kažu da je norma Euro 7 instrument za brži prestanak proizvodnje benzinskih i dizel motora jer, „po svemu sudeći regulaciona tela smatraju da će proizvođači automobila ići linijom manjeg otpora i odustati od proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem“, prenosi b92.

Inače, Evropska komisija (EK) je u novembru predstavila svoje predloge za standard Euro 7, u okviru kojih bi ograničenja za automobile trebalo da budu samo delimično niža nego prema standardu Euro 6, koji je na snazi od 2015. godine. Međutim, u donošenju novih propisa treba uzeti u obzir i nove standarde merenja količina izduvnih gasova, koji uzimaju u obzir i parametre kao što su hladni startovi i kratka putovanja, tokom kojih su emisije CO2, NOx višestruko veće.

– Kvalitetu vazduha ne pomaže ako merimo emisiju izduvnih gasova novog motora sa unutrašnjim sagorevanjem pri punom gasu i prikolicom za konje u prvoj brzini na planinskom prevoju u Alpima, poručili su podrugljivo iz Volkswagena i zaključili da je razvoj električne mobilnosti najbolji način da se smanje emisije štetnih gasova, ali bi to mogao biti problem ukuliko svi resursi moraju da se prebace kako bi se ispunila norma Euro 7 i razne homologacije.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор