U Novom Sadu održan AHK Road Show

U Novom Sadu je juče održan AHK Road Show, drugi po redu susret sa domaćim privrednicima koji organizuje Nemačko-srpska privredna komora (AHK Srbija), na kom su predstavljeni rad Komore, vrste podrške, dobavljačka inicijativa, potencijali za saradnju i ulazak na nemačko tržište, vodecći sajmovi u Nemačkoj i mnogi drugi projekti.

– Ovaj događaj je simbol vrlo bliskih odnosa između Srbije i Nemačke. U Vojvodini posluju 54 nemačke kompanije koje zapošljavaju 23.000 ljudi, a ulaganja su 1,5 milijardi eura. Region Vojvodine je važan za Nemačku i veoma sam zadovoljan što imamo priliku da razgovaramo o našoj saradnji koja opstaje i u vreme korone. U Novom Sadu se nadamo dijalogu sa predstavnicima nemačkih predizeća ali i srpskih jer su naši poslovni odnosi obostrani – istakao je generalni direktor Nemačko-srpske privredne komore Frank Aleter.

Gradski većnik za privredu Milorad Radojević je predstavnicima AHK Srbija čestitao jubilarnih 20 godina rada, poručivši da se dobri rezultati njihovog rada ogledaju u dobroj saradnji, velikom broju nemačkih kompanija koje posluju u Srbiji i ljudi koje zapošljavaju, kao i u tome što je Nemačka najvažniji spoljnotrgovinski partner Srbije.

– Za nas u Novom Sadu je važan dolazak Kontinentala, ali svi nivoi vlasti učestvuju i dalje u stvaranju povoljnog ambijenta za nemačke investicije. Na dobrom smo putu, nemačke kompanije rado dolaze i najbolja su pozivnica za sve ostale – kazao je Radojević, prenosi B92.

Prema rečima Ane Kristin Piplice, rukovodioca privrednog odeljenja nemačke ambasade u Beogradu, Grad Novi Sad i Novosadski univerzitet imaju veliku ulogu u unapređenju saradnje dve zemlje. Ona je istakla da njena zemlja ne samo da podržava Srbiju u procesu pridruživanja Evropskoj uniji, već i u uspostavljanju vladavine prava, kao osnove za investiranje.

– Novi Sad je veliki partner u okviru bilatelarne saradnje. Pomenuli smo Kontinental, ali to se odnosi na sve kompanije koje su prisutne u ovom regionu, kako u oblasti automobilske, tako i u IT industriji. Naši ekonomski odnosi u drugoj godini pandemije vrlo su bliski i intenzivni, a Nemačka je najveći spoljnotrgovinski partner Srbije sa 5,3 milijarde eura vrednom razmenom – rekla je Piplica.

Korespodent za Zapadni Balkan iz nemačke organizacije Germany Trade and Invest, Martin Gaber, je ovom prilikom objasnio da nemačke kompanije zbog korona krize žele da skrate lance dobavljača, zbog čega Zapadni Blakan sve više dolazi u njihov fokus. Kako je rekao, to se posebno vidi u Novom Sadu, koji ima potencijale za još bolju saradanju u automobilskoj, IT indusriji i poljoprivredi.

Skup privrednika i institucionalnih partnera Nemačko-srpske privredne komore u okviru „AHK Road Show“ biće nastavljen narednih dana susretima u Čačku i u Nišu.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор