Prava revolucija će biti pametni, a ne električni automobili!

Autonomni automobili, a ne električni, ključni su za budućnost automobilske industrije, poručio je 62-godišnji izvršni direktor Volkswagena Herbert Dis, signalizirajući na taj način tempo transformacije najvećeg evropskog proizvođača automobila.

Automobilska industrija u Evropi se poslednjih godina sprema na okončanje proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine. Međutim, u svojoj izjavi Dis je istakao da je prelazak na vozila sa električnim pogonom (EV) zapravo već gotova priča.

– Autonomna vožnja zaista će promeniti našu industriju kao ništa do sada. Prava revolucija je automobilski softver i autonomna vožnja. U poređenju sa tim pomak prema elektrifikovanim automobilima izgleda nekako lagan – rekao je Dis u Minhenu uoči zvaničnog otvaranja sajma automobila IAA, a prenosi agencija Rojters.

On je podsetio da pritisak potrebe zaštite životne sredine na automobilski sektor stalno raste. S tim u vezi, Evropska komisija je u julu predložila zabranu prodaje novih benzinskih i dizel automobila od 2035 godine. Takođe, Nemačko udruženje za zaštitu prirode “Deutsche Umwelthilfe” (DUH) i “Greenpeace” su najavili tužbe protiv nemačkih proizvođača automobila, uključujući i Folksvagen, ukoliko ne prilagode proizvodnju borbi protiv klimatskih promena.

Dis, sa kojim su se aktivisti Grinpisa susreli pre otvaranja minhenskog sajma, ne samo da želi da prestigne Teslu i napravi od Folksvagena najvećeg svetskog prodavca električnih vozila do 2025. godine, već planira da softverske usluge za autonomne automobile stavi u fokus budućeg poslovanja grupacije, zbog čega je Folksvagen kupio “Argo AI”, kompaniju koja proizvodi softver za samostalnu vožnju.

Konvencionalni proizvođači automobila i tehnološke kompanije do sada su uložili milijarde dolara u realizaciju vizije automobila bez vozača, ali značajnijih pomaka nije bilo zbog tehničkih i regulatornih prepreka koje zahtevaju stalnu prisutnost ljudi.

Iz Folksvagena poručuju da do 2030. godine očekuju 1,2 biliona eura zarade od prodaje automobilskog softvera, što predstavlja oko četvrtinu današnjeg globalnog tržišta mobilnosti.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор