Na nemačkom tržištu trenutno se beleži enormna potražnja za biciklima, tolika da proizvođači ne mogu da postignu da naprave dovoljan broj dvotočkaša koliko ih se naručuje. Pri tom se prodaju svi modeli, od onih modernih sa baterijom do najobičnijih koji koštaju oko trista eura, javlja Dojče vele.
Gerd Mej, vlasnik jedne prodavnice bicikala u Lajpcigu, kaže da „vlada ludnica“ još od kada je dobio dozvolu da ponovo otvori lokal 20. aprila. U velikoj prodavnici istovremeno sme da boravi najviše dvadeset mušterija, što znači dugačak red na ulici i mnogo posla za šefa i 25 zaposlenih.
Prema rečima Davida Ajzenbergera iz Udruženja proizvođača dvotočkaša, koje okuplja stotinjak njemačkih preduzeća, Još prošle godine je počela jagma za električnim biciklima, pa je trgovina takvim vozilima dostigla 4,2 milijarde eura prometa, ili 34 posto u odnosu na godinu pre, iako je cena takvog bicikla prošle godine bila oko 980 eura, gotovo trećinu više nego 2018. godine.
Posledično, sve su se lošije prodavali klasični bicikli, međutim, ove godine se i oni odlično prodaju, po ceni do najviše 300 eura, a prodavci uviđaju da im sada dolazi i drukčija klijentela kojoj bicikl služi kao oružje protiv virusne pandemije.
Naime, pre krize izazvane korona virusom 32 miliona građana Nemačke redovno je koristilo autobus, tramvaj ili železnicu. Kako se nakon krize život vraća u nemačke gradove, tako se polako pune i vozila javnog prevoza, ali se sada u javni prevoz sme samo s maskom preko lica. Ko ne želi da se izlaže gužvi i povećanom riziku, uvek može da sedne na bicikl.
Mnogi građani Nemačke sada su posle dugo vremena iskopali svoje stare bicikle iz podruma i izgleda zaključili da baš nisu u sjajnom stanju, te se sada odlučuju na kupovinu novog jeftinijeg bicikla.
Tomas Ajhentopf, direktor fabrike bicikala Dijamant koja već 135 godina posluje u Saksoniji, kaže da je tokom krize 500 radnika radilo skraćeno, ali da je sada sve drugačije i da doživljavaju pravi mali bum bicikla. Ipak, on dodaje da sada imaju drugi problem, jer se bicikli prodaju, ali je muka nabaviti delove koji u većini slučajeva stižu iz Kine.
Оставите одговор