Lidl očistio iz Save i Dunava 1,2 tone otpada

Prilikom čišćenja priobalja Save i Dunava na potezima od Nebojša kule do spomenika Braniocima Beograda u jednom i Beton hale u drugom pravcu, kompanija Lidl Srbija je zajedno sa svojim partnerima prikupila 1,2 t otpada, od čega većinu predstavlja komunalni otpad, a zatim i staklo, PET ambalaža i limenke.

Cilj akcije čišćenja, koju je Lidl Srbija 10. septembra sproveo u saradnji sa udruženjem „Čepom do osmeha“ i „Jedriličarskim klubom Ada“, bio je edukacija novih generacija dece o odgovornom odnosu prema otpadu. S tim u vezi, održano je 5 radionica sa učešćem preko 400 dece predškolskog i školskog uzrasta.

Inače, akcija uklanjanja plastike iz reka pre nego što stigne do mora i okeana deo je internacionalne kampanje Švarc (Schwarz) grupacije pod nazivom „River Cleanup Collective“ i sprovedena je u okviru strategije za odgovorno upravljanje plastikom „REset Plastic“. Pored srpskih, u akciji čišćenja učestvovale su i Švarc kompanije iz Nemačke, Austrije, Mađarske, Bugarske, Rumunije, Hrvatske, Slovačke i Poljske, gotovo svaka Lidl i Kaufland zemlja kroz koju protiče Dunav ili neka od njenih pritoka. U okviru kampanje sprovedeno je 12 akcija u kojima je učestvovalo oko 1.500 volontera, a ukupno je uklonjeno skoro 5 tona otpada iz reka i sa priobalja.

– Veoma je važno da čuvamo našu zemlju i da obezbedimo novim generacijama bolje mesto za život. Edukacijom najmlađih i davanjem primera dobre prakse možemo da utičemo na to da odgovorno upravljanje otpadom donese bolje sutra – poručila je Martina Petrović iz Lidla.

Prema rečima Vanje Petković, predsednice udruženja „Čepom do osmeha“, čije se poslovanje zasniva na odgovornom upravljanju otpadom, svi moramo da se zapitamo da li znamo koliko su nam važne reke i kolika je njihova neizmerna vrednost.

– Pozivamo sve ljude, građane Republike Srbije, na odgovornost prema rekama, kako bi imali čiste reke, jer to direktno utiče na jedno od osnovnih ljudskih prava na zdravu životnu sredinu. Ovakvim zajedničkim aktivnostima i edukacijama definitivno dajemo primer svima, a pogotovo najmlađima, koliko nam je ekosistem važan, a briga o njemu je naša obaveza i dužnost – poručila je Petkovićeva.

U akciji prikupljanja otpada pomogli su i motorizovano vozilo i dve jedrilice „Jedriličarskog kluba Ada“, kao i preko 50 volontera. Edukacije o uticajima plastike po životnu sredinu i značaju njenog odgovornog odlaganja na predviđena mesta, koje je Lidl organizovao sa svojim partnerima, takođe su održane u Jedriličarskom klubu Ada, kao i u četiri različite predškolske i školske ustanove, a njima je prisustvovalo oko 400 dece.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор