Lidl i Gorska služba spasavanja očistili četiri planine

U ekološkoj akciji kompanije Lidl Srbija i Gorske službe spasavanja na planinama Kopaonik, Stara planina, Fruška gora i Zlatibor prikupljeno je 150 džakova komunalnog i reciklabilnog otpada, koji je zatim preuzela i dalje obradila specijalizovana komanija Ekostar Pak.

Cilj inicijative „Čišćenje planina Srbije“ bio je uklanjanje otpada radi očuvanja životne sredine i prirodnih bogatstava koja su u velikoj meri zagađena, ali i edukacija građana i podizanje ekološke svesti o tome kako smanjiti otpad koji se proizvodi i kako ga ispravno sakupiti, odložiti i reciklirati.

– Za uspostavljanje sistema upravljanja otpadom vrlo je važno da shvatimo da smo svi odgovorni za njegovo zbrinjavanje, od domaćinstava i privrednih subjekata koji proizvode otpad, javnih komunalnih preduzeća i ovlašćenih sakupljača koji imaju ulogu da taj otpad prikupe, do reciklažnih kompanija koje otpad pretvaraju u novu sirovinu ili proizvod – rekla je direktoka Ekostar Paka Bojana Perić.

Ona je objasnila da je najvažnije da se otpad adekvatno zbrinjava, kako bi nakon toga mogao biti iskorišćen kao sirovina za neke nove proizvode, u skladu sa izrekom „smanji, ponovo iskoristi, recikliraj“ (Reduce, Reuse, Recycle).

– Mnogi plastični materijali se mogu ponovo iskoristiti, ako su pravilno razvrstani u kontejnere namenjene za reciklažu. Kod nas još ima puno prostora za unapređenje sistema, ali uz malo truda i kroz podršku kompanija kao što je Lidl Srbija, može se unaprediti svest o problemu i podstaći njegovo rešenje – poručila je Perićeva.

Sa zsvršetkom poslednje akcije čišćenja Zlatibora, završen je i Lidlov projekat „Čišćenje planina Srbije“ koji je okupio više od 20 volontera. Oni su u celodnevnoj akciji očistili potez od 1,5 km koji vodi do poznatog izletišta „Spomenik“, sa kojeg je uklonjeno čak 30 džakova đubreta.

Ova inicijativa još jedna je u nizu društveno odgovornih akcija nemačkog investitora u našoj zemlji za implementaciju strategije „REset Plastic“, čija je važna komponenta, između ostalog, i uklanjanje plastičnog otpada. Ova ekološka strategija usmerena je na pet oblasti delovanja: od smanjenja upotrebe plastike, unapređenja dizajna sa ciljem smanjenja udela plastike u ambalaži, povećane upotrebe reciklirane plastike i uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti, navodi se u saopštenju.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор