Rat u Ukrajini i sve veća inflacija potopili su raspoloženje nemačkih potrošača čija su se očekivanja od privrede i zarada, pa tako i volja za kupovinom, srozali na najniži nivo još od 1991. godine.
Prema podacima nemačkog Udruženja za istraživanje potrošnje (GfK), želja Nemaca za kupovinom ovog meseca niža je čak i od prethodnog najvećeg pada iz aprila 2020. godine, u vreme prvog zaključavanja usled pandemije korona virusa. Sem toga, sada je prisutna i veća sklonost ka štednji, što dodatno uvećava potrošačku zlovolju.
– Rat u Ukrajini i visoka inflacija zadali su težak udarac raspoloženju potrošača. Nade u oporavak koje su porasle posle ublažavanja epidemioloških mera sada su potpuno razvejane – izjavio je Rolf Birkl, stručnjak GfK za potrošačke navike.
Loše raspoloženje Nemaca u odnosu na zarade u zemlji uslovljeno je pre svega divljanjem cena energenata usled rata u Ukrajini i sankcija protiv Rusije. Potrošači sada vide realnu pretnju od recesije, zbog čega je njihovo raspoloženje za kupovinu palo treći put zaredom.
– Ako treba znatno više da se troši na benzin, lož ulje i gas, ostaje manje novca za kupovinu drugih stvari. Očekivanja su najniža od februara 2003. godine, a taj trend može da preokrene jedino mir u Ukrajini – poručio je Birkl.
Оставите одговор