Bavarski proizvođač motornih vozila BMW saopštava da će prepoloviti troškove proizvodnje baterija za električne automobile, čime je „bacio rukavicu u lice“ američkoj kompaniji Tesla, koja je i dalje u prednosti u odnosu na mnoge druge proizvođače.
Međutim, u BMW-u tvrde da već sustižu i prestižu Teslu, dok njihov šef proizvodnje Milan Nedeljković kaže da su u odnosu na Teslu već u prednosti sa novim velikim baterijskim ćelijama i novom mehaničkom osnovom Neue Klasse, prenosi Autonews.
Kako kaže, glavna prednost je to što će sa svojim novim ćelijama BMW prepoloviti cenu baterija za električne automobile. Naime, njihova nova poboljšana litijum-jonska baterija imaće 30 posto veću energetsku efikasnost i brzinu punjenja, dok su troškovi proizvodnje svedeni na 50% dosadašnjih troškova.
Ove nove cilindrične baterije imaju prečnik od 46 milimetara i slične su limenkama piva, a proizvodiće se u dve različite varijante, u jednoj visine 95 milimetara, a u drugoj visine 120 milimetara. Baterije imaju manji sadržaj kobalta u katodi, a anoda više silicijuma od današnjih baterija. Plan kompanije je da se u proizvodnji koristi veliki udeo recikliranih materijala i tako smanji emisija ugljen-dioksida za čak 60 posto u odnosu na sadašnje baterije.
Na sajmu u Minhenu u septembru BMW je predstavio koncept svog budućeg električnog automobila Neue Klasse, odnosno nove mehaničke osnove koja će smanjiti troškove proizvodnje dosadašnjih automobila koji su izgrađeni na hibridnoj platformi sposobnoj da nosi i električne i motore sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS).
Pored toga, Neue Klasse koncept je predstavio i novi dizajn i novi način proizvodnje električnih automobila, za šta u kompaniji kažu da će to biti veliki tehnološki iskorak za BMW.
Оставите одговор