Nemački „Audi“ je u San Francisku premijerno prikazao novi električnu SUV „E-Tron“, svega dve sedmice nakon „Mercedesove“ premijere električnog SUV-a „EQC“. Na ovaj način nemački proizvođači premijum vozila kreću, sa „malim“ zakašnjenjem od nekoliko godina, stopama „Tesle“ i njegovog „Modela X“.
E-Tron nije prvi Audijev električni model, jer je 2016. već proizvodio sportski „R8 e-tron“, ali ga je već nakon godinu dana povukao sa tržišta zbog slabe prodaje, tako da nova električna era nemačkog proizvođača zapravo počinje sa novim SUV-om.
E-Tron na prvi pogled liči na bilo koji Audijev SUV sa konvencionalnim motorom, a tek su izbliza uočljive sitne razlike, poput prednje maske. U njemu udobno može da se vozi 5 odraslih putnika, dok je upravljački deo ispunjen digitalnim ekranima, od kojih su dva velika na centralnoj konzoli, jedan na instrument tabli, a u uglovima prednjih vrata su još dva mala koja menjaju retrovizore.
Audijev električni SUV za pogon koristi dva asinhrona elektromotora i bateriju kapaciteta 95 kWh. Iako iz kompanije još uvek ne objavljuju specifikacije pogonskih jedinica, ipak otkrivaju da E-Tron može da ubrza od 0 do 60 milja na sat (0-96 km/h) za 5,5 sekundi, kao i da mu maksimalna brzina iznosi 200 km/h.
Takođe, u kompaniji ističu da njihovi elektromotori poseduju sistem za rekuperaciju struje, koji omogućava da se, prilikom otpuštanja pedale gasa, deo kinetičke energije vraća u električni sistem vozila, čime je u stanju da obezbedi i do 30% ukupne autonomije vožnje. Međutim, još uvek ostaje kao nezvanična informacija da će ovaj automobil sa punim baterijama imati maksimalnu autonomiju vožnje od oko 400 km.
E-Tron ima pogon na sva 4 točka i koristi sistem „vektorisanja obrtnog momenta“, kao i sistem koji kontroliše prijanjanje točkova kako bi sprečio proklizavanje. Poseduje sedam različitih modova vožnje, od udobnog krstarenja, preko energetski efikasne, pa sve do sportske vožnje. U zavisnosti od brzine i izabranog režima, sistem oslanjanja se spušta ili podiže za 76 mm. E-Tron podržava brze punjače do 150 kW, zbog čega mu je omogućeno da za 30 minuta bateriju dopuni do 80% kapaciteta.
Audi je prodaju svog električnog SUV-a na američkom tržištu najavio za drugi kvartal sledeće godine i pri tom otkrio cene koje će biti niže od Teslinog Modela X. Osnovna verzija sa paketom Premium Plus koštaće 74.800 dolara, nešto bogatije opremljen Prestige će koštati 81.800 dolara, dok je u vrhu ponude First Edition čija će cena iznositi 86.700 dolara.
Оставите одговор