Zrenjanin prvi dobija pametni sistem za reciklažu ambalaže

U Zrenjaninu je počelo postavljanje pametnih uređaja za reciklažu ambalažnog otpada, u svim IDEA i Roda mega marketima, kao i na 6 javnih lokacija. Recikliranjem ambalaže građani će sakupljati bodove koje mogu iskoristiti za robne nagrade i popuste pri kupovini.

Kako je najavljeno u Gradskoj kući u Zrenjaninu, na predstavljanju projekta „Sistem pametnog sakupljanja ambalažnog otpada“, pametni aparati primaće Tetra Pak, limenke, staklenu i PET ambalažu proizvoda kompanija Coca Cola, Knjaz Miloš, Carlsberg, Imlek, Rauch, Nektar i Red Bull, koje su se priključile inicijativi.

Projekat se realizuje pod sloganom „Pametno recikliraj“, kroz program develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), a zajednički ga realizuju GIZ i Ball Packaging, Sekopak, Solagro Smart Recycling, Mercator-S i Reverse Logistics Group, u saradnji sa NALED-om i Recan Fondacijom, navodi se u saopštenju NALED-a.

– Stalno pratimo trendove u oblasti zelene energije i energetske efikasnosti jer brinemo o životnoj sredini. Zajedno sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ), pre samo dvadesetak dana najavili smo početak još jednog ekološkog projekta, gde je tema promocija korišćenja solarne energije. Takođe, u okolini grada podignute su i dve elektrane na biomasu i u planu je izgradnja vetroparka – objasnio je gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura.

Povodom projekta pametnog sakupljanja otpada, Zrenjanin je posetila ministarka za evropske poslove i klimatska pitanja Nemačke Ana Lirman koja je izrazila podršku te države Srbiji i zemljama Zapadnog Balkana u sprovođenju zelene agende.

– Čistija životna sredina i bolje upravljanje otpadom u kontekstu klimatskih promena ključni su za sve zemlje regiona na njihovom putu ka EU, a naročito za njihove građane i građanke – poručila je Lirmanova.

Prema rečima izvršne direktorke NALED-a Violete Jovanović, uvođenje pametnog sistema recikliranja ide u prilog svima, budući da je reč o izuzetno efikasnoj metodi koja, prema studiji renomirane britanske kuće Eunomia, može da pomogne da se već u prve tri godine prikupi više od 90% ambalažnog otpada.

– Naš cilj je da u Zrenjaninu za godinu dana sakupimo 30% otpada od plasiranih proizvoda obeleženih nalepnicom „Recikliraj“, što bi pokazalo da je ovakav model održiv i da se može primeniti i u drugim gradovima i opštinama u Srbiji – objasnila je Jovanovićeva.

Pri ubacivanju svakog reciklabilnog komada ambalaže u pametne uređaje na ekranu će se pojaviti jedinstveni bar kod koji je neophodno uneti u Solagro aplikaciju. Na svom ličnom nalogu građani će prikupljati bodove, koje zatim mogu zameniti za vaučere u maloprodajnim objektima kompanija IDEA i Roda.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор