Vožnja na gas uskoro neće biti isplativa

made-in-germany-rs-auto-gas

Vozači u Srbiji tokom proteklih godina masovno su ugrađivali TNG uređaje u svoje automobile, kako bi uštedeli na gorivu. Međutim tečni naftni gas sve je skuplji, a jedan litar sada se prodaje po ceni od 90 dinara, što u odnosu na pre četiri godine predstavlja poskupljenje za oko 25 dinara po litru.

Razlog ovolikog rasta cene naftnog gasa ne može biti samo „redovno sezonsko poskupljenje“, kako su se pravdali prodavci, jer se zimi pravi drugačija mešavina butana i propana. Zima je prošla, a cena gasa ostala je ista, pišu „Večernje novosti“.

– Tečni naftni gas će biti sve manje atraktivan za vozače, jer je država namerila da poveća svoju proviziju na ovom gorivu. Akciza na TNG povećana je 1. januara ove godine za pet dinara po kilogramu, a isto se očekuje i narednog 1. januara. Za isti period akciza na benzin i dizel biće uvećana za svega 40 para – objašnjava Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS).

Do nedavno je akciza na TNG bila dosta manja nego za benzine i dizele, međutim državi nije u interesu da sve više vozača vozi na gas. Sa dolaskom na tržište bezolovnih benzina i evrodizela, ni „eko faktor“ koji je ranije bio na strani TNG derivata, više nije toliko značajan da bi nadležni podsticali ugradnju TNG uređaja. Srbija je apsolutno na vrhu liste u regionu po državnom zahvatanju, koje iznosi oko 36 posto od cene jednog litra TNG.

Prema podacima UNKS, u 2013. godini u strukturi potrošnje naftnih derivata u Srbiji je potrošeno 901.000 tona dizela, 391.000 tona benzina i 271.000 tona auto-gasa. U regionu Srbija ima najveći broj automobila sa TNG uređajima, dok je Bugarska odmah za nama. Srbija tečni naftni gas uvozi iz Kazahstana, Rusije, Austrije i Rumunije, a u snabdevanju tržišta Srbije „Standard gas“ i „Naftna industrija Srbije učestvuju“ sa oko 20 posto.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор