Osiguranik, Infostud, Rezilient i Tim centar već treću godinu zaredom sprovode istraživanje o beneficijama i wellbeing (dobrobit, blagostanje) podršci zaposlenima pod nazivom „Šta to radi zaposlene“, koje donosiocima odluka pruža važne informacije za prilagođavanje strategije u skladu sa realnim potrebama zaposlenih, kao i za unapređivanje uslova rada i dodatno jačanje pozicije na tržištu.
U istraživanju je učestvovalo 744 donosioca odluka, kako iz malih firmi sa nekoliko zaposlenih, tako i iz velikih korporacija sa preko 1000 zaposlenih. Anketirano je i 2.710 zaposlenih iz raznih sektora, uključujući trgovinu, proizvodnju, IT, zdravstvo, socijalnu zaštitu, kao i mnoge druge industrije.
Uzorak ispitanika je bio usklađen sa zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), a istraživanje odgovara na pitanja kao što su: koliko zaposlenih radi na crno, da li menadžeri zaista žele da budu na toj poziciji u kompaniji, koji procenat zaposlenih želi da promeni posao u narednoj godini, šta za njih znači rad od kuće i slično, prenosi b92.
Rezultati su pokazali da je fleksibilnost u radu i dalje visoko na listi prioriteta zaposlenih. Fleksibilno radno vreme, mogućnost četvorodnevne radne nedelje, rad od kuće i dodatni slobodni dani su među najpoželjnijim pogodnostima. Dobrovoljno zdravstveno osiguranje zaposleni u velikoj meri vide kao osnovnu stvar, baš kao i redovne plate, iako samo 22% zaposlenih koristi ovu pogodnost, što otkriva veliku razliku između njihovih očekivanja i onoga što im kompanije nude.
Čak 94% ispitanika je izjavilo da ima problema u domenu wellbeinga, a 59% je priznalo da ti problemi značajno utiču na njihovu produktivnost u radu. Kao najčešće izazove naveli su stres, gubitak energije i manjak motivacije. Sa druge strane, kompanije koje promovišu otvoren razgovor o mentalnom zdravlju i neguju kulturu brige o wellbeingu mogu povećati produktivnost čak 2,2 puta u poređenju sa onima koje ne obraćaju pažnju na ove aspekte, što je veoma važno za uspešno poslovanje i zadržavanje talenata.
Prema istrživanju, u Srbiji je faktor eNPS (Employee Net Promoter Score) na vrlo niskom nivou, sa prosečnom vrednošću od -46, što znači da je većina zaposlenih nezadovoljna svojim radnim okruženjem. Čak 60% radnika otvoreno priča loše o svojoj kompaniji, a samo 14% njih bi preporučilo svoju kompaniju kao dobro mesto za rad. Posebno zabrinjavajući podatak je da polovina zaposlenih razmišlja o promeni posla, pri čemu mlađe generacije pokazuju veću sklonost da u narednih godinu dana pređu u drugu firmu.
Srpski HR sektor je za sledeću godinu planirao da se usmeri na zadržavanje talenata, poboljšanje iskustva zaposlenih, jačanje liderskih veština i razvoj soft-skills kompetencija, što će možda uticati na promenu mišljenja zaposlenih. Pored toga, 36% kompanija planira da se aktivno posveti privlačenju novih talenata, a to bi moglo značajno olakšati proces zapošljavanja onima koji su u potrazi za novim poslovnim prilikama.
Statistika po pitanju politike zarada izuzetno je zabrinjavajuća, budući da je samo 18% zaposlenih zadovoljno svojim trenutnim primanjima, što ukazuje na potrebu za unapređenjem sistema zarada, povećanjem zarada i poboljšanjem transparentnosti u kompanijama.
Ovo istraživanje omogućava i brojne druge uvide ustanje na tržištu rada u Srbiji, uključujući teme poput feedback kulture, rada od kuće, a daje i odgovore na pitanja u kojoj meri menadžeri utiču na motivisanost svojih zaposlenih i da li oni zaista i žele da budu na toj poziciji u kompaniji.
Оставите одговор