Većina nemačkih kompanija je za stalni rad od kuće

Rezultati ankete instituta IFO i istraživanja sprovedenog među članicama profesionalne onlajn mreže LinkedIn pokazuju da 54 posto kompanija u Nemačkoj želi da rad od kuće ostane trajan oblik rada.

Prema rečima Olivera Falka, direktora Centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije i koautora ove studije, kriza usled korona virusa mogla bi da bude podsticaj za trajni radni angažman od kuće, prenosi agencija Tanjug.

Podaci IFO ankete su pokazali da se tri četvrtine kompanija u Nemačkoj dogovorilo sa delom svojih radnika da posao obavljaju od kuće, kao jednim od načina da se izbore sa ekonomskom krizom, navodi se u saopštenju minhenskog instituta. Istraživanje je pokazalo i da gotovo polovina ispitanih članova profesionalne mreže LinkedIn u Nemačkoj tokom krize radi kod kuće.

– Za mnoge kompanije ovi novi radni aranžmani podrazumevaju znatna ulaganja u digitalnu infrastrukturu i novu komunikacionu tehnologiju. Potpuno vraćanje na stari način rada malo je verovatno – poručuje Falk.

Studija je takođe pokazala i da je danas za 56 posto zaposlenih u Nemačkoj privremeni rad od kuće moguć, a da se pre korona krize koristila samo polovina tog potencijala. Sem toga, jedna analiza slobodnih radnih mesta i lica koja traže zaposlenje na LinkedInu jasno pokazuje da se broj pregleda oglasa za rad od kuće više nego udvostručio.

– Ipak, u budućnosti će verovatno i dalje biti izuzetak poslovi za koje se smatra da u potpunosti mogu da se obavljaju od kuće. Znamo da nedostatak socijalnog kontakta, koji rad od kuće podrazumeva, može dugoročno biti teret, kao i da digitalni svet ne obezbeđuje sve aspekte kreativne razmene i prenosa znanja i ideja. Stoga je verovatnije da će preovladati neki kombinovani model rada i firmi i od kuće – kaže koautor studije IFO, Žan-Viktor Alipur.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор