U Minhenu održan „Dan dobavljača sa Zapadnog Balkana“

U Minhenu je danas održan poslovni skup predstavnika 20 nemačkih kompanija i 99 dobavljača iz regiona Zapadnog Balkana, od kojih 22 iz Srbije, u okviru „biznis tu biznis“ (B2B) projekta „Nemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana“.

Prema rečima izvršnog člana Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore (AHK-Srbija) Aleksandera Markusa, u proteklih deset godina je održano više od 5.000 ovakvih sastanaka čiji je cilj da se ojača saradnja i pojača prisustvo kompanija iz našeg regiona u lancima snabdevanja nemačkih preduzeća.

Markus je za agenciju Tanjug istakao da su srpske kompanije u tom periodu podigle kvalitet svojih proizvoda, da dobijaju sertifikate i da se spremaju za svetsko tržište, zbog čega je Srbija postala veoma važan dobavljač nemačih kompanija.

Predstavnici firmi iz našeg regiona objašnjavaju da je za rad sa nemačkim kompanijama najbitnije steći poverenje, koje dolazi s vremenom, i poručuju da tržište Zapadnog Balkana može i treba puno da nauči od nemačkih kompanija.

Milan Mladenović, menadžer razvoja u francuskoj kompaniji Mekafor, koja posluje u Kikindi više od 18 godina, kaže da su zadovoljni ovim projektom u kom učestvuju već više godina kao
mogući dobavljač za nemačke firme.

– Mekafor trenutno sarađuje sa dve nemačke kompanije. Imam utisak da se iz godine u godinu otvara sve više poslovnih prilika. Za rad sa nemačkim kompanijama najbitnije je steći poverenje. Bez obzira da li imate kvalitet i konkurentnu cenu, to morate i dokazati – rekao je Mladenović.

Aleksandar Jovanović iz smederevske kompanije Meteh kaže da, kao ugovorni izvođači, proizvode na zahtev drugih firmi.

– Kada je u pitanju ova inicijativa, učestvujemo već deseti put i naše iskustvo je odlično, jer smo puno toga naučili, puno kontakata ostvarili. Najveća korist od saradnje sa nemačkim kompanijama jeste poslovanje sa stabilnim firmama i stečena znanja. Stekli smo nova znanja i upoznali nove tehnike poslovanja, specifične metode za specifične industrije, a to daje na važnosti firme – rekao je Jovanović.

On je istakao da prepreke u povezivanju sa drugim firmama uvek postoje, kao i da je najčešća prepreka po pitanju nemačkih kompanija vezana za način komunikacije, jer su dosta zatvorene i insistiraju da rade na nemačkom jeziku.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор