Preko internet platforme diaspora2030.de, Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju (GIZ) sprovodi program finansijske pomoći našim preduzetnicima iz dijaspore koji imaju ideju za pokretanje biznisa u Srbiji, prenosi Euronews.
Program nudi bespovratna sredstva u iznosu od 7.000 eura, koja se mogu iskoristiti za izradu web sajta, aplikacije, plaćanje administrativnih taksi pri otvaranju preduzeća, kao i za razne servisne usluge. Pored finansijske podrške, GIZ će za korisnike obezbediti i konsultantske usluge kako bi ih informisao o zakonodavstvu i postupcima neophodnim za pokretanje biznisa u našoj zemlji.
– Reč je o globalnom programu migracija u kontekstu razvoja, koji omogućava preduzetnicima da konkurišu za finansijsku pomoć do 9. marta. Prijava uključuje popunjavanje formulara, izradu biznis plana i dostavljanje CV-a. Nakon toga, odabrani kandidati će imati priliku da usmeno predstave svoju ideju u trajanju od pet minuta. Odabir biznis ideja vrši se na osnovu inovativnosti i potencijala za razvoj, pri čemu se poseban akcenat stavlja na oblasti digitalizacije, rodne ravnopravnosti, borbe protiv klimatskih promena i zdravstva – objašnjava Snežana Antonijević iz GIZ-a.
Zahvaljujući ovom programu, pedijatrijska sestra iz Minhena Jelena Perić pokrenula je u Srbiji savetovalište za dojenje „Sunčev zrak“. Savetovalište uspešno radi već četiri godine, organizujući uživo i onlajn konsultacije, kućne posete i seminare.
– Radila sam 12 godina na neonatologiji u Minhenu, a zatim završila specijalizaciju za dojenje. Uz pomoć mentora iz Srbije i Nemačke uspela sam da ostvarim svoju ideju i pokrenem biznis. Najveće izazove predstavljali su mi birokratija i pravni aspekti, ali sam uspela da ih prevaziđem uz mentorsku podršku GIZ-a u svakom segmentu – od otvaranja firme, preko plaćanja poreza, do dvostrukog oporezivanja. Sve informacije su bile prilagođene mojim potrebama – ističe ona i dodaje da se bavi pružanjem pomoći i podrške roditeljima kako bi period dojenja bio što lakši i uspešniji.
Inače, ovaj program postoji još od 2011. godine i kroz njega je do sada prošlo mnogo preduzetnika iz dijaspore. Prema rečima Antonijevićeve, kandidati su u početku imali probleme sa dolaskom u Srbiju i istraživanjem tržišta, posebno tokom pandemije koronavirusa, dok se danas može videti sve veći broj kvalitetnih biznis ideja, među kojima su i aplikacija „Spona“ Mihaila Viligorića, koja povezuje srpske proizvođače sa top menadžrima u svetu, kao i softversko rešenje „Miles Technology“ za optimizaciju dostave proizvoda.
Оставите одговор