Nemački proizvođač motornih vozila Mercedes počeo je sa drumskim testiranjem nove litijum-metal solid state baterije kompanije Factorial Energy, kojom je opremio „blago modifikovan“ model EQS, omogućivši mu na taj način domet do 1.000 km.
Solid state baterije obećavaju veću bezbednost i veću energetsku gustinu u poređenju sa litijum-jonskim baterijama, međutim, njihova primena je do sada uglavnom bila ograničena na laboratorijske testove, prenosi b92.
U Mercedesu objašnjavaju da se tokom punjenja baterije materijali šire, a prilikom pražnjenja se skupljaju. Da bi podržala taj proces, baterija je opremljena pneumatskim aktuatorima koji se prilagođavaju promenama zapremine ćelija tokom punjenja i pražnjenja, što pozitivno utiče na performanse i vek trajanja same baterije.
U Mercedesu ističu da baterija koristi čvrsti elektrolit umesto tečnog, što povećava bezbednost ćelija i omogućava upotrebu novih anoda poput litijum-metala. Ova tehnologija obezbeđuje energetsku gustinu do 450 Wh/kg i dobra je osnova za proizvodnju lakših i kompaktnijih baterija u budućnosti.
Konkretno, u slučaju modela EQS ova baterija omogućava vozilu domet do 1.000 km, ili za 25% više u poređenju sa litijum-jonskom baterijom iste veličine i mase. Naime, standardni EQS 450+ sa baterijom od 118 kWh ima domet od preko 800 km prema globalno harmonizovanom testnom ciklusu za laka vozila (WLTP).
– Biti prvi koji je uspešno integrisao litijum-metal solid state baterije u platformu serijskog vozila predstavlja istorijski uspeh u oblasti električne mobilnosti. Ovaj proboj pokazuje da je tehnologija solid state baterija izašla iz laboratorija i ušla u stvarnu primenu, postavljajući novi standard za celu automobilsku industriju – izjavila je izvršna direktorka Factorial Energy Siju Huang.
Prema rečima Markusa Šefera, glavnog tehnološkog direktora Mercedesa, razvoj solid state baterije na nivou automobilske proizvodnje potvrđuje duboku posvećenost kompanije inovacijama i održivosti.
Оставите одговор