Glavni moto „Mercedesove“ nove kampanje je da „Stariji radnici nisu teret, već vrednost za kompaniju“, a sličan stav podržava i prvi Mercedesov konkurent u proizvodnji luksuznih automobila, kompanija „BMW“.
Kompanija Mercedes je, pored olakšavanja uslova rada za svoje zaposlene, pokrenula i video-platformu na kojoj stariji radnici uče svoje mlađe kolege složenijim radnim procesima, prenosi „Poslovni dnevnik“.
Predrasude da su stariji radnici prespori, neprilagodljivi, zaboravni i često na bolovanju, u Mercedesu pokušavaju da razbiju i organizovanjem izložbe na koju posetioci mogu ući kroz vrata za „mlade“ ili „stare“. Pri odabiru vrata ponuđeni su testovi pamćenja, ravnoteže, timskog rada i fizičkih sposobnosti.
Idejni tvorac ove izložbe, koju je do sada posetilo preko 80.000 ljudi, je Mercedesov direktor proizvodnje Markus Šafer.
– Mnoge predrasude u vezi starenja već dugo nisu u modi. Svako godište ima svoj potencijal, a starosna raznolikost znači raznolikost iskustava, perspektiva i novih ideja – naglašava Šafer.
Prosečna starost 136.000 Mercedesovih radnika u Nemačkoj iznosi 44,7 godina. Na korporativnoj video-platformi stariji radnici mlađima pokazuju kako da obave složenije radne zadatke. Uz to, adnici stariji od 50 godina testiraju egzoskelete koji smanjuju opterećenje tela prilikom rada sa dignutim rukama, a onima koji se bliže penziji omogućeno je da rade pola radnog vremena.
Rivalska kompanija BMW je u svoje fabričke pogone postavila drvene podove kako bi se smanjilo opterećenje kolena, a radnici se tokom rada smenjuju na različitim pozicijama kako bi se izbeglo preterano ponavljanje istih pokreta tela.
Оставите одговор