Ćerka-firma nemačke aviokompanije „Lufthanza“, „Džerman vings“ se od osnivanja 2002. godine do sada razvila u uzdanicu svoje matice, a onda je njen opstanak u pitanje doveo iznenadni pad aviona te firme na jugu Francuske i tragedija u kojoj je poginulo oko 150 putnika i članova posade.
Firma Džerman vings je u stvari osnovana još 1997. godine, kao ćerka-firma aviokompanije „Jurovings Luftverkehrs AG“, i tada se zvala „Jurovings flug GmbH“ sa sedištem u Kelnu. Lufthanza je tada posedovala oko četvrtinu deonica ove aviokompanije. Nakon pet godina Jurovings flug GmbH preimenovana je u Džerman vings GmbH, aviokompaniju koja je sa pet svojih aviona tipa A319-100 letela sa aerodroma u Kelnu ili Bonu ka omiljenim turističkim destinacijama.
Poslovna filozofija preduzeća bila je da se u korist jeftinijih avio-karata odustane od pojedinih besplatnih usluga u avionu, a kasnije su se u ponudi našle i dodatne tarife sa više udobnosti. Usledilo je i širenje kompanije Džerman vings na druge aerodrome, prenosi „Dojče vele“.
Od 2009. godine Džerman vings je potpuno u rukama Lufthanze, da bi nakon žestokih borbi konkurenata za jeftinije letove, ta ćerka-firma postala najvažnija za svoju matičnu kompaniju. Kristof Franc, bivši šef upravnog odbora Lufthanze proglasio je jačanje Džerman vingsa za prioritet, a 2011. je najavio da će u toku 2012. svi Lufthanzini letovi sa aerodroma u Štutgartu biti prebačeni na Džerman vings.
Kritičari su tada prebacivali Francu da šteti imidžu premijum brenda, odnosno samoj Lufthanzi, na šta je on odgovarao da „ne vredi da na tržište izlazimo s proizvodom visokog kvaliteta za koji mušterije više ne žele da plaćaju“. Njegov naslednik Karsten Špor delovao je po tom pitanju još radikalnije, da bi u međuvremenu Džerman vings preuzeo sve unutarnemačke i evropske letove Lufthanze, izuzev onih sa aerodroma u Frankfurtu na Majni i Minhenu. U ovoj godini preduzeće je trebalo po prvi put da zabeleži jasnu dobit.
Međutim, iz finansijskih razloga ime „Džerman vings“ uskoro će biti zamenjeno brendom „Jurovings“ (Eurowings), kako je krajem 2014. Špor objasnio, zbog širenja ponude jeftinih letova. On je tada istakao da brend Jurovings može „bolje da radi na drugim evropskim tržištima“. Nova ćerka-firma Lufthanze leteće do Amerike, preko Indijskog okeana, i do Afrike. Cena bi navodno trebalo da bude i 40 posto niža nego kod Lufthanze, a štedeće se na osoblju, jer zaposleni u Jurovingsu nisu pod tarifnim ugovorom Lufthanze.
Ovakav plan doveo je do konflikta rukovodstva Lufthanze sa sindikatima i razlog je za neprestane štrajkove osoblja Lufthanze i Džerman vingsa.
Lufthanzina ćerka-firma, koja će uskoro prerasti u Jurovings, trenutno je, posle svog matičnog koncerna i kompanije „Er Berin“ (Air Berlin), treća po veličini avio-kompanija u Nemačkoj. Raspolaže flotom od oko 85 aviona i zapošljava više od 2.000 ljudi.
Оставите одговор