Srbiji nedostaje oko 5.000 profesionalnih vozača autobusa i kamiona. Čini se da konkursi za zapošljavanje ovog kadra nemaju perspektivu, jer se sve više ionako malobrojnih šofera odlučuje za odlazak u inostranstvo.
Ljudi iz branše kažu da je situacija alarmantna i da je predugo takva, prenosi televizija “O2”.
– Najveća škola za vozače bila je vojska. Danas vojske nema, a retko ko ima želju da uči i polaže za vozača. Mislim da ćemo za koju godinu uvoziti vozače, jer ih sigurno neće biti – smatra Dragan Čakarević, direktor firme za transport “Eurolajn” i dodaje da je dosta njegovih kolega steklo penzije u “Lasti” i završilo svoj radni vek, a sada voze za beogradske gradske prevoznike.
Šoferi u Srbiji su u proseku odavno ušli u šestu deceniju života. Pored toga, samo tokom ove godine Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd je napustilo 213 vozača, a konkurs za prijem novih je gotovo stalno otvoren.
Vozači, međutim, poručuju da imaju rešenja i da su obavestili sva nadležna ministarstva. Iz Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport” predlažu veći broj odeljenja u školama koje obrazuju profesionalne vozače, prekvalifikaciju za to zanimanje i spuštanje starosne granice za vožnju autobusa sa 24 na 21 godinu.
Prosečna plata vozača autobusa u Srbiji kreće se od 25.000 do 60.000 dinara i to je osnovni razlog zbog kojeg oni odlaze na rad u Sloveniju, Hrvatsku, Nemačku i zemlje Skandinavije, gde su plate tri puta veće.
Na svu ovu muku, od 1. januara sledeće godine se očekuje pojednostavljenje procedura za odlazak i zapošljavanje građana trećih zemalja u EU, ukoliko su se obrazovali za zanimanja koja su u tim zemljama deficitarna.
Оставите одговор