Po proceni Brisela nemački plan za uvođenje novog sistema putarina diskriminiše strane vozače, zbog čega je Evropska komisija (EK) odlučila da izvede Nemačku pred Evropski sud pravde.
Prema planu nemačke vlade, za putničke automobile uvela bi se godišnja vinjeta za državne puteve i auto-puteve, dok vozači koji žive u Nemačkoj ne bi imali dodatne troškove, jer bi im za iznos putarine bila smanjena taksa na automobile, koju ionako već plaćaju.
Stav EK je da Nemačka vlada ovim planom nameće plaćanje putarine samo strancima, čime krši načelo zabrane diskriminiacije na osnovu državljanstva u Evropi, kao i načelo slobodnog kretanja dobara i usluga, prenosi agencija “Beta”.
Nemački ministar transporta Aleksander Dobrint, iz Hrišćansko-socijalne unije (CSU), bio je zagovornik uvođenja putarine u Nemačkoj, smatrajući da nije reč o diskriminaciji, a još tokom usaglašavanja propisa krajem 2014. je izjavio kako je spreman da svoj stav brani i na sudu.
Dobrintova partija zauzela je stav da strani vozači treba da plaćaju putarine, smatrajući da nije pravedno da stranci besplatno putuju Nemačkom, dok nemački vozači plaćaju putarine u okolnim zemljama, kao što su Austrija, Švajcarska i Francuska.
Povogom aktuelne situacije Dobrint je rekao da pozdravlja odluku EK da se obrati evropskom pravosuđu, jer će to razjasniti situaciju. On je dodao da njegova zemlja od evropskog suda očekuje „brzu proceduru“ kako bi se stvari razjasnile pre uvođenja sistema putarina, prenosi agencija “Frans pres”.
Plan uvođenje putarina nemački parlament je usvojio u maju prošle, a trebalo je da stupi na snagu ove godine, ali je zamrznut zbog rezervisanosti EK koja je u junu 2015. pokrenula proceduru utvrđivanja kršenja propisa.
Uoči usvajanja novog propisa bilo je saopšteno da će na visinu putarine uticati snaga motora i ekološke karakteristike automobila, dok če iznos takse biti maksimalno 130 eura godišnje, a da će stranci moći da plaćaju i desetodnevnu i dvomesečnu putarinu.
Putarine nisu neuobičajena tema za EK koja je 2012. od sedam članica EU zatražila da izmene odnos nedeljne i godišnje vinjete za korišćenje puteva, uz obrazloženje da se radi o diskriminaciji stranih vozača, koja je po propisima EU zabranjena.
Оставите одговор