U Srbiji i Nemačkoj ista cena autobuskih karata!

made-in-germany-rs-vozac-autobusa

U Srbiji i Nemačkoj cene prevoza autobusom u međumesnom saobraćaju gotovo su identične, iako platežna moć prosečnog srpskog i nemačkog građanina ne mogu da se porede. I u samom udruženju autobuskih prevoznika, „Srbijatransport“, tvrde da su i povratne i karte u jednom pravcu skupe za naše građane.

Srbija je povukla prve poteze kako bi uredila ovu oblast. Uvedene su rigorozne kontrole ne bi li se eliminisali nelegalni prevoznici, a Ministarstvo finansija obećalo je da će u narednoj godini za međumesni linijski prevoz PDV biti smanjen sa 20 na 10 posto. Legalni prevoznici tako će imati više putnika, a uz smanjenje poreza, cene bi svakako trebalo da idu dole. Međutim, do 2016. godine i roka za sprovođenje odluke države, građani Srbije će se autobusima voziti po „nemačkom cenovniku“, pišu „Večernje novosti“.

U ovom sektoru u Srbiji sada je na snazi slobodno formiranje cena, zbog čega su evidentirana čak 644 prevoznika u javnom prevozu putnika, od kojih oko 180 ima registrovane redove vožnje. Konkurencija je oštra, jer samo, na primer, na liniji između Beograda i Kragujevca dnevno ima 58 polazaka, a u zavisnosti od prevoznika, povratna karta košta između 840 i 1.340 dinara. Do Velike Plane, udaljene od Beograda 100 kilometara, najniža cena u jednom pravcu je 490 dinara, a najskuplja 760. Prema računici „Srbijatransporta“ realna cena na 100 kilometara, uz plaćanje svih troškova i obaveza koje prevoznik ima prema državi i zaposlenima, iznosi između 730 i 830 dinara, što bi značilo da prevoznici voze putnike ispod cene.

– Izuzetno je velika konkurencija i cene su veoma različite. Na primer, od Beograda do Užica razlika u zavisnosti od prevoznika može da bude i do 50 posto. Legalni prevoznici plaćaju državi za sve obaveze čak 50 dinara po pređenom kilometru. Dažbine su previsoke i sa ovim cenama ne možemo da pokrijemo troškove, a sa druge strane zbog tih nameta građani u odnosu na svoju platu plaćaju visoke cene karte kao da smo na zapadu – navodi Goran Aleksić, generalni direktor „Srbijatransporta“.

Zamenik direktora Beogradske autobuske stanice „BAS“ Dragan Vučičević kaže da ova stanica beleži porast broja putnika za jedan posto.

– Ne putuju građani svaki dan, tako da ne mislim da je cena povratnih karata veliki udar na njihov standard. Sa naše stanice saobraća više od 120 prevoznika, a polascima je pokriven svaki grad u Srbiji. To su sada dobri autobusi, klimatizovani, sa TV-om ako su duge linije, komforni, a ne kao nekada kada su saobraćali krševi – naglašava Vučičević.

Povratna autobuska karta na liniji Beograd – Herceg Novi košta 5.000, a u jednom pravcu 3.600 dinara. Najkraća trasa iznosi 467 kilometara. Ako auto potroši za tu relaciju 30 litara eurodizela putovanje automobilom u jednom pravcu košta 4.410 dinara, što pokazuje da je autobus isplativa varijanta samo za jednog putnika. Odlazak na more automobilom već za dva putnika predstavlja uštedu od 2.790 dinara po osobi.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор