Rast prodaje nemačkog i ruskog oružja

made-in-germany-rs-oruzje

Iako je u čitavom svetu proizvodnja oružja u laganom padu, Nemačka i Rusija povećavaju prodaju svoje vojne opreme i naoružanja.

Na listi vodećih prodavaca oružja, Američki i zapadnoevropski koncerni i dalje drže prvih deset mesta. Ipak, obrt 100 najvećih koncerna za proizvodnju naoružanja je u padu, četvrti put za redom. Međutim, suprotno ovom trendu, nemačke i ruske firme su tokom 2014. godine prodale više naoružanja nego u godini koja joj je prethodila, piše u izveštaju švedskog Instituta za istraživanje mira (SIPRI), a prenosi nemački javni servis „ARD“.

Na čelu liste 100 vodećih prodavaca oružja u svetu i dalje se nalazi američki koncern „Lokid Martin“ sa obrtom od 37,5 milijardi dolara, na drugom mestu se nalazi „Boing“ sa 28.3 milijarde dolara obrta, dok je za njima, kao treći na listi britanski koncern „BAE sistems“ sa obrtom od 25,7 milijardi dolara. Deset najvećih koncerna nalazi u SAD i Zapadnoj Evropi, a njihov ukupan obrt prošle godine je dostigao nivo od 49,6 posto ukupne prodaje u čitavom svetu. U izveštaju švedskog instituta navodi se da koncerni iz Kine nisu bili obuhvaćeni ovom analizom zbog „nepouzdanih podataka“.

Kako navodi SIPRI, ruske kompanije su povećale svoju prodaju vojne opreme za 48,4 procenta, dok su nemački koncerni za proizvodnju oružja prodaju povećali za više od 9 posto. Istraživači objašnjavaju da su u Nemačkoj za ovakav rast pre svega zaslužni: koncern „Tisen-Krup“, koji se na globalnoj listi nalazi na 42. mestu, „Rajnmetal“ na 31. mestu sa obrtom od oko tri milijarde dolara, kao i kompanija „Klaus-Mafaj Vegman“ na 83. mestu sa oko 940 miliona dolara obrta“.

U tekstu onlajn izdanja nemačkog „Šterna“, pod naslovom: „Rusija idalje povećava prodaju oružja“, navodi se da se na listi prvih 100 proizvođača oružja po prvi put pojavljuje turski koncern „TAI“ i to na 89. mestu. Na 73. mestu ove liste već se nalazi kompanija „Aselsan“, koja je u 2014. godini u odnosu na 2005. utrostručila prodaju oružja, dok je kompanija „TAI“ u istom ovom periodu svoju prodaju povećala za 11 puta.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор