Istražujući kako je Folksvagen uspeo da napravi dizel motor koji ispušta toliko malo štetnih gasova, trojica studenata sa američkog Univerziteta Zapadne Virdžinije sasvim slučajno su otkrili najveći skandal u istoriji nemačke automobilske kompanije.
Kako piše nemački „Špigl“, Institut za istraživanje emisije izduvnih gasova profesora Dena Kardera imao je dosta iskustva sa ovakvim testovima, kao i mobilne uređaje sopstvene proizvodnje za testiranje emisija izduvnih gasova u realnim uslovima, što je bilo presudno za otkrivanje prevare.
Prilikom ovakvih testova automobili se ispituju u garaži na simulatorima kretanja u saobraćaju, a u takvim uslovima određeni softver može da prevari mašine za testiranje, što nije moguće prilikom testiranja u realnim uličnim uslovima, kakva su obavili studenti, švajcarac Mark Beš i dvojica indijaca, prenosi „Blic“.
Rezultati koje su istraživači dobili, zapanjili su ih. Folksvagen „pasat“ je izbacio 20 puta više štetnih materija u vazduh nego što je to dozvoljeno, a folksvagen „džeta“ čak 25 puta više.
– Uopšte nam nije bio cilj da nekoga raskrinkamo. Bio je to mali istraživački rad, koji se razvio u nešto krupno. Pomislio sam da nisam nešto pogrešio i da li je sa instrumentima sve u redu, ali su provere potvrdile da je Folksvagen u svoja vozila sistematski ugradio softver za manipulaciju merenim podacima – priča Beš.
Posle prvih izveštavanja medija o dizel skandalu bilo gotovo s normalnim studentskim i inženjerskim životom. Beš je danas profesor-asistent i trenutno radi na istraživačkom projektu o izduvnim gasovima kamiona.
Оставите одговор