U nemačkim prodavnicama od prošle nedelje su počela da važe nova, proširena pravila o prodaji mesa, koja se odnose na isticanje podataka na etiketama ali, po mogućstvu, i na ekranima u prodavnicama.
Prema pravilu koje je uveo ministar poljoprivrede Džem Ozdemir, proširen kontigent informacija o mesu koje se prodaje na meru sadržaće i podatke o zemlji u kojoj su životinje uzgajane, kao i gde se nalazila klanica, prenosi agencija DPA.
– Nove oznake bi potrošačima trebalo da pruže više pojašnjenja prilikom kupovine, što će im olakšati da se odluče za domaće proizvode i podrže nemačku poljoprivredu, a istovremeno to je i podrška većoj dobrobiti životinja i ekološkim standardima koji su u Nemačkoj viši nego u mnogim drugim zemljama – objasnio je Ozdemir.
O novom pravilu mišljenja nemačke javnosti su podeljena. Prema anketi instituta Jugav (YouGov), 35 posto potrošača je izjavilo kako očekuje da će to uticati na njihov izbor mesa prilikom kupovine. Od ovog procenta 11 posto njih misli da će potpuno uticati, dok oko četvrtine misli da će bar donekle uticati.
Sa druge strane, 41 posto ispitanika je reklo da etikete neće odlučivati o njihovom izboru mesa. Među njima 22 posto kaže da će kupovati kao i do sada, dok je 19 posto navelo da verovatno neće gledati koja je zemlja porekla.
U anketi od 24. januara učestvovala su ukupno 4.634 punoletna građanina, od kojih je 14 posto odgovorilo da uopšte ne kupuje sveže meso na meru.
Оставите одговор