Novi električni Taycan je još brži i stiže dalje

Nemački Porše (Porsche) nedavno je predstavio novi električni Tajkan (Taycan), u čijem izgledu se ništa bitno nije promenilo, ali jeste sve što se tiče pogona. Ovaj model je brži od svog prethodnika, puni se brže i doseže dalje.

Stopa punjenja se povećala sa 270 kW na impresivnih 320 kW, dok se domet po WLTP standardu (globalno usklađeni ispitni ciklus za laka vozila) produžio za čak 35%, što je više od 677 kilometara. Glavni model, Turbo S, ubrzava do 100 km/h za svega 2,4 sekunde, a iz kompanije poručuju da se svi modeli mogu napuniti od 10 do 80% kapaciteta za samo 18 minuta, ili dvostruko brže nego ranije.

Novi Tajkan je diskretno stilski izmenjen. Celokupan izgled je malo oštriji, a tu su i novi farovi. Porše je promenio izgled i modela Turbo i Turbo S, kako bi se još više istakli. Sve verzije imaju oznake od „turbonita“, koji izgleda kao kombinacija aluminijuma i srebra, dok je enterijer uglavnom ostao isti. Drugi ekran za infotejnment je dostupan kao opcija, a nalazi se direktno ispred sedišta suvozača i premazan je posebnim filmom koji ograničava uglove gledanja, tako da vozač nije u mogućnosti da vidi ekran.

Na volanu je novo dugme koje motoru daje dodatnu snagu od 70 kW na 10 sekundi. Za puni pogon, vozač mora da stane i omogući start sistem koji otvara dodatnih 140 kW, pa u tom stanju ukupna snaga modela Turbo S iznosi 700 kW, odnosno 939 konjskih snaga, prenosi Forbes.

Novi Tajkan zadržava višu stopu punjenja duže nego pre, a i kapacitet baterije je nešto poboljšan, sa 93 kWh na 105 kWh, za modele sa poboljšanom baterijom Performance Battery Plus. Nemački proizvođač je u Tajkan dodao i novi sistem Porsche Active Ride, koji navodno održava automobil u ravnoteži, čak i u trenucima snažnog ubrzanja, skretanja i kočenja.

– U situacijama dinamične vožnje, Porsche Active Ride osigurava gotovo savršeno prijanjanje na put zahvaljujući uravnoteženoj distribuciji opterećenja guma. Pri aktivaciji odgovarajućeg načina, može izbalansirati pokrete kako bi umanjio sile ubrzanja koje utiču na osobe u automobilu – objašnjavaju u Poršeu i dodaju da ovaj sistem ima još jednu interesantnu opciju, budući da se automobil blago podigne pri otvaranju vrata, što pomaže pri ulasku i izlasku.

Cene novog Taycana se u SAD kreću od 101.395 dolara za model sa jednim motorom i do 213.695 dolara za model Turbo S, dok u Velikoj Britaniji košta od 86.500 funti do 162.500 funti. Automobil će biti dostupan u verzijama sedan, Sport Turismo i Cross Turismo, a biće vraćeni i poznati modeli 4S, Turbo I Turbo S, mada za sada nema informacija o sportskom modelu GTS.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор