Nemci neće da zapošljavaju mlade jer su „nesposobni za život“

Jedna hamburška agencija za zapošljavanje više neće da angažuje mlade pripravnike, navodeći kao razlog za takvu odluku da „zahtevna generacija Z mnogo više ceni dokolicu nego posao“.

Prema rezultatima aktuelnih istraživanja, takozvana generacija Z, rođenih između 1995. i oko 2000. godine, koja sada tek ulazi na tržište rada, ima potpuno drugačija očekivanja od svog posla, uz veoma visoke zahteve, pišu nemački mediji.

– Ti mladi ljudi imaju ograničenu sposobnost koncentracije, izdržljivosti i sposobnosti uspostavljanja kontakta – smatra jedan nemački stručnjak koji uzrok slabosti generacije rođene na prelazu milenijuma vidi u preteranoj zaštiti roditelja, te poručuje da roditelji decu pretvaraju u slabe ljude.

Hamburške agencije za zapošljavanje u poslednje vreme se suočavaju sa različitim poslodavcima koji više ne žele da rade sa generacijom Z, i hamburška start-ap kompanija „Nerdinstrusties” se uzdržava od zapošljavanja postmilenijalaca, dok jedan hamburški frizer više neće da uzima pripravnike zbog, kako kaže, nedostatka poštovanja i strasti.

Praksa pokazuje da neki mladi na razgovor za posao donose listu želja. Jedan je, na primer, hteo da bude slobodan utorkom i četvrtkom jer planira da ide na jogu od 17.00 časova. Radne navike generacije Z poslodavac iz Hamburga opisuje rečima: „Doći ću na posao, ali ako bude previše stresno, radije bih otišao“, i dodaje da je među mladima poslednjih godina porasla orijentacija na slobodno vreme.

Sociolozi kažu da su roditelji krivi za nedostatak posvećenosti mladih radnika, i idu toliko daleko da generaciju Z kvalifikuju kao „generaciju nesposobnu za život“, kao „decu koja nikada ne nailaze na prepreke, pa stoga ni ne uče da rade samostalno i izdržavaju sukobe i tenzije, a sve te stvari su zapravo deo zdravog razvoja“. Aktuelne studije pokazuju da je veća verovatnoća da će generacija Z biti nezaposlena nego nesrećna na poslu. Čak 56 posto njih je u jednoj anketi reklo da bi prestalo da radi ako bi posao uticao na njihov privatni život.

Pored toga, mladi radnici zahtevaju jasno razdvajanje posla i slobodnog vremena. Skoro polovina ispitanika ne bi prihvatila posao u kompaniji koja ne odgovara njihovim društvenim i ekološkim stavovima, a za 53 posto postmilenijalaca faktor „slobodnog vremena“ je u središtu njihovih zahteva pri zapošljavanju. Međutim, veća preduzeća imaju i veću mogućnost za ispunjavanje želja, ali male kompanije moraju da zadovoljite kupce i rade i tokom vikenda.

– Bejbi bumeri su živeli za posao, a nova generacija želi samo da radi dovoljno da bi živela dobro. Od pripravnika niko ne traži da obavlja iste radne obaveze kao obični radnici“, objašnjava šef hamburške kompanije i dodaje: „Ali ako morate da idete na jogu posle šest sati, mi vam nismo od pomoći, jer to ne ide“.

U ovakvoj situaciji se postavlja pitanje koliko će dugo kompanije imati negativan odnos prema željama novozaposlenih. Ipak, jasno je da novih „bejbi bumera”, koji žive od posla, više sigurno neće biti, jer generacija Z samo želi da radi onoliko koliko je potrebno da bi dobro zaradila, prenosi Fenix Magazin.
edna hamburška agencija za zapošljavanje više neće da angažuje mlade pripravnike, navodeći kao razlog za takvu odluku da „zahtevna generacija Z mnogo više ceni dokolicu nego posao“.

Prema rezultatima aktuelnih istraživanja, takozvana generacija Z, rođenih između 1995. i oko 2000. godine, koja sada tek ulazi na tržište rada, ima potpuno drugačija očekivanja od svog posla, uz veoma visoke zahteve, pišu nemački mediji.

– Ti mladi ljudi imaju ograničenu sposobnost koncentracije, izdržljivosti i sposobnosti uspostavljanja kontakta – smatra jedan nemački stručnjak koji uzrok slabosti generacije rođene na prelazu milenijuma vidi u preteranoj zaštiti roditelja, te poručuje da roditelji decu pretvaraju u slabe ljude.

Hamburške agencije za zapošljavanje u poslednje vreme se suočavaju sa različitim poslodavcima koji više ne žele da rade sa generacijom Z, i hamburška start-ap kompanija „Nerdinstrusties” se uzdržava od zapošljavanja postmilenijalaca, dok jedan hamburški frizer više neće da uzima pripravnike zbog, kako kaže, nedostatka poštovanja i strasti.

Praksa pokazuje da neki mladi na razgovor za posao donose listu želja. Jedan je, na primer, hteo da bude slobodan utorkom i četvrtkom jer planira da ide na jogu od 17.00 časova. Radne navike generacije Z poslodavac iz Hamburga opisuje rečima: „Doći ću na posao, ali ako bude previše stresno, radije bih otišao“, i dodaje da je među mladima poslednjih godina porasla orijentacija na slobodno vreme.

Sociolozi kažu da su roditelji krivi za nedostatak posvećenosti mladih radnika, i idu toliko daleko da generaciju Z kvalifikuju kao „generaciju nesposobnu za život“, kao „decu koja nikada ne nailaze na prepreke, pa stoga ni ne uče da rade samostalno i izdržavaju sukobe i tenzije, a sve te stvari su zapravo deo zdravog razvoja“. Aktuelne studije pokazuju da je veća verovatnoća da će generacija Z biti nezaposlena nego nesrećna na poslu. Čak 56 posto njih je u jednoj anketi reklo da bi prestalo da radi ako bi posao uticao na njihov privatni život.

Pored toga, mladi radnici zahtevaju jasno razdvajanje posla i slobodnog vremena. Skoro polovina ispitanika ne bi prihvatila posao u kompaniji koja ne odgovara njihovim društvenim i ekološkim stavovima, a za 53 posto postmilenijalaca faktor „slobodnog vremena“ je u središtu njihovih zahteva pri zapošljavanju. Međutim, veća preduzeća imaju i veću mogućnost za ispunjavanje želja, ali male kompanije moraju da zadovoljite kupce i rade i tokom vikenda.

– Bejbi bumeri su živeli za posao, a nova generacija želi samo da radi dovoljno da bi živela dobro. Od pripravnika niko ne traži da obavlja iste radne obaveze kao obični radnici“, objašnjava šef hamburške kompanije i dodaje: „Ali ako morate da idete na jogu posle šest sati, mi vam nismo od pomoći, jer to ne ide“.

U ovakvoj situaciji se postavlja pitanje koliko će dugo kompanije imati negativan odnos prema željama novozaposlenih. Ipak, jasno je da novih „bejbi bumera”, koji žive od posla, više sigurno neće biti, jer generacija Z samo želi da radi onoliko koliko je potrebno da bi dobro zaradila, prenosi Fenix Magazin.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор