Goša ponovo započela proizvodnju vagona

Fabrika šinskih vozila Goša u Smederevskoj Palanci ponovo je počela sa proizvodnjom vagona, Za početak je projektovan i proizveden prototip intermodularnog vagona za prevoz kontejnera različitih dimenzija i namena, koji spada u najtraženije teretne vagone u svetu.

Serijska proizvodnja vagon je već počela, vođena najstrožim međunarodnim standardima, pa su u Goši naročito ponosni jer je čitav posao završen zahvaljujući isključivo domaćim kapacitetima. Oslanjajući se na sopstveno znanje i iskustvo, Gošinim stručnjacima je za konstruisanje prototipa podvagona i dobijanje licence za serijsku proizvodnju bilo potrebno godinu dana, pišu novosti.

– Goša je za nas feniks srpske privrede. Posle pet godina, od fabrike u stečaju, praktično od nule, sa ograničenim brojem ljudi, došli smo u fazu da možemo da napravimo novi vagon za domaće i evropske železnice. To je veliki uspeh za nas, a u budućnosti će, osim fabrike, benefit imati i Smederevska Palanka, kroz oživljavanje privrede i otvaranje novih radnih mesta – kaže generalni direktor FŠV Goša Saša Stanisavljević.

Inače, ovo je prvi put da jedna domaća firma proizvodi takav tip vagon, veoma traženog na tržištu, s obzirom na to da se transport velikog tereta sve više seli sa drumova na železnicu. Prema rečima generalnog direktora FŽV Želvoz Svetozara Bugarina, kompanije koja je vršila nadzor projekta, vagon je izrađen od domaćih materijala testiranih prema međunarodnim propisima i ispitan u praktičnim uslovima ekslopatacije.

– Ekskluzivitet je taj što su i vagon i linija za proizvodnju u potpunosti izrađeni domaćom pameću i snagama. Od faze projektovanja, u ispitivanjima, do proizvodnje, učestvovale su sve domaće firme, osim firme koja je sertifikovala vagon. Od železare HBIS smo nabavljali materijale, a veliki doprinos su dali i Mašinski fakultet u Beogradu i Direkcija za železnicu Srbije. Uvek smo pomagali strancima, a sad je naš „srpski inat“ proradio, i pokazali smo da umemo sami da napravimo ovako traženi proizvod – kaže Bugarin.

Gošin iintermodularni vagon je pogodan i za nadogradnju, budući da postoji mogućnost modifikacije za prevoz „frigo kontejnera“ koji zahtevaju snabdevanje električnom energijom. U Goši kažu da i za to imaju znanje, jer su i ranije radili elektrifikaciju plato-vagona. Iako je serijska proizvodnja tek najavljena, u Goši navode da je prototip vagona već izazvao ogromno interesovanje stranaca i dobio dobre ocene na nedavnom sajmu u Berlinu, gde su se predstavili Goša i Želvoz.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор