U Nemačkoj nedostatak radne snage najviše raste u transportnom sektoru, budući da se najveća stopa rasta deficita stručnih radnika (89%) odnosi upravo na vozače autobusa i tramvaja, pokazuje nova studija Centra radnih kompetencija (Kofa) Instituta za nemačku privredu (IW).
Čak 3.594 radnih mesta za ove vozače je ostalo nepopunjeno prošle godine, jer nije bilo kvalifikovanih kandidata, a nepopunjeno je ostalo i skoro 80% pozicija u kontroli rada železnice i operativnoj službi (2,265 mesta), kao i 45% radnih mesta mašinovođe, odnosno više od 4.000 radnih mesta.
Autori istraživanja kažu da je nagli porast nepopunjenih radnih mesta posledica veće potražnje za kvalifikovanim radnicima usled nastojanja države da, u okviru klimatskih ciljeva, građane usmeri prvenstveno ka šinskom prevozu. Oni su istakli da je povećanje jaza u transportnim profesijama usko povezano sa tranzicijom mobilnosti, prenosi Investitor.
Inače, deficit radne snage se prošle godine uopšteno donekle smanjio, budući da je 570.000 slobodnih radnih mesta u 2023. za 10 posto manje nego što ih je bilo u 2022. godini. Međutim, autori istraživanja kažu da uprkos ovom padu, jaz i dalje ostaje veoma širok.
Pored vozača, u Nemačkoj najviše kvalifikovanih radnika i dalje nedostaje u zdravstvu, socijalnim uslugama, školstvu i obrazovanju. Ekonomski stručnjaci smanjivanje deficita stručne radne snage pripisuju posrtanju nemačke privrede i kažu da će se takav trend zadržati tokom cele godine.
Оставите одговор