Nakon što je sindikata GDL odbio ponudu Dojče Bana za povećanje plata, nemačke mašinovođe su u sredu u dva sata posle ponoći ponovo stupile u štrajk, jedan od najdužih do sada, koji će trajati sve do ponedeljka uveče.
Četvrtom štrajku mašinovođa nacionalnog železničkog operatera pridružile su se i mašinovođe teretnih vozova, prenosi agencija Rojters.
Portparol kompanije je ponovio da veruje u kompromis, upozorivši da novi šestodnevni štrajk mašinovođa može da negativno utiče na celokupnu ekonomiju zemlje. Sa druge strane, vođa sindikata GDL Klaus Vezelski je za medijski servis ARD rekao da je on spreman na kompromis, ali da ponude Dojče Bana nisu otišle dovoljno daleko.
– Moramo da udaramo duže i jače, jer je menadžment železnice otporan na savete – poručio je Vezelski.
Inače, Dojče Ban i sindikat GDL se još od novembra spore oko kolektivnog ugovora o platama, pošto zaposleni zahtevaju da se radna nedelja za smenske radnike smanji sa 38 na 35 sati, uz nepromenjene iznose plata.
Sindikat mašinovođa je 10. od januara već organizovao trodnevni štrajk, zahtevajući smanjenje radnog vremena i povećanje plata, koji je širom Nemačke izazvao haos u železničkom saobraćaju.
Prema rečima Mihaela Gremlinga, šefa Odeljenja za analizu konjunkturnog razvoja u Institutu nemačke privrede (IW), aktuelni šestodnevni štrajk mašinovođa mogao bi da nanese štetu privredi u visini od oko milijardu eura.
Naime, štrajk neće pogoditi samo Dojče Ban, već i brojne firme koje transportuju robu i sirovine železnicom, a posledice će osetiti i susedne zemlje, budući da čak 60 posto ukupnog teretnog saobraćaja Nemačke železnice (DB) obavljaju širom Evrope.
Оставите одговор