Nemačke mašinovođe koje su ponovo u štrajku u teretnom, a od juče i u putničkom saobraćaju, najavljuju takozvanu “mega” obustavu rada bez ikakvih najava datuma okončanja protesta.
Borba mašinovođa za bolje uslove rada i veće zarade izazvala je brojne kritike političara i nezadovoljnih građana, dok štampa piše da se predsednik sindikata „GDL“ Klaus Vezelski brine za podršku svog članstva. Članovi sindikata mašinovođa navodno su se već izjasnili protiv štrajka koji bi trebalo da traje 10 dana.
Nemački mediji pišu da neće saobraćati dve trećine vozova u regionalnom i od 40 do 85 posto vozova u lokalnom saobraćaju i upozoravaju na opasnost od gužvi, naročito preko produženog vikenda i zvaničnog praznika „Duhovi“, koji pada u ponedeljak, prenosi agencija Tanjug.
Inače, Vezelski je najavio obustavu rada bez određenog datuma okončanja, ali, kako je rekao, ne i neograničeni štrajk. Međutim, iz uprave nemačke železnice “Dojče ban” naglašavaju da je štrajk “faktički neograničen”, bez obzira na to što se ta reč nije izgovorila.
Mediji u Nemačkoj navode da će kraj štrajka biti poznat 48 sati pre njegovog okončanja, ali i procenjuju da će ova obustava rada trajati duže od prethodne, jednonedeljne, koja je bila najduža u istoriji nemačke železnice.
Dojče ban dnevno preveze oko 5,5 miliona ljudi i ima 300.000 zaposlenih, a sindikat mašinovoda GDL već mesecima je u sporu oko tarife. Mašinovođe traže povećanje zarada od pet posto i jedan sat manje rada tokom sedmice, kao i da se mašinovođama na lokomotivama za manevrisanje obezbedi isti status kao i ostalim mašinovođama.
Оставите одговор