Zbog rasta cene gasa na svetskom tržištu nemačka hemijska industrija je prinuđena da smanjuje proizvodnju. Tako je kompanija BASF smanjila proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka kamionskog aditiva AdBlue-a, a to su najavili i nemački SKW i još mnogi drugi proizvođači.
Cena gasa je trenutno toliko visoka da se proizvodnja AdBlue-a više ne isplati, pa u Nemačkoj sve više raste bojazan, s obzirom na to da oko 90 posto kamiona za transport robe koristi upravo ovu tečnost za smanjenje štetnih azotnih oksida u izduvnim gasovima.
Nemačke logističke kompanije već upozoravaju na moguću nestašicu, pa je ministar saobraćaja Andreas Šojer tim povodom sazvao sastanak prevozničkih udruženja sa ministarstvom ekonomije, na kom je predloženo formiranje državnih rezervi AdBlue-a.
Međutim, iako sada i ovom gorivu takođe raste cena, procene govore da će ga, uz sadašnje zalihe, biti dovoljno u srednjoročnom razdoblju. AdBlue će se prodavati skuplje, ali se za sada čini da neće biti nestašica, piše Revija HAK.
AdBlue se koristi u dizel vozilima za smanjenje emisija azotnih oksida, a ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 motora, kao i kod kamiona proizvedenih od 2008. godine. Motor može i bez njega da funkcioniše, ali većina njih neće da startuje ukoliko je rezervoar prazan, jer je tako rešeno softverski. Ipak, motor će savršeno raditi i bez AdBlue-a, ali će emisije azotnih oksida biti daleko veće.
Оставите одговор