Konzorcijum proizvođača motornih vozila i automobilskih baterija koji finansira Nemačka, uključujući BMW (BMVG.DE), Umicore (UMI.BR) i BASF (BASFn.DE), najavljuje da razvija „pasoš za baterije” koji će u Evropi pratiti sadržaj i ugljenični otisak baterija, saopštilo je nemačko Savezno ministarstvo ekonomije.
Konzorcijum 11 kompanija dobio je za ovaj posao 8,2 miliona eura budžetskih sredstava koje će uložiti u razvoj zajedničke klasifikacije i standarda za prikupljanje i otkrivanje podataka o baterijama, koji bi, prema propisima Evropske unije, uskoro mogli postati obavezni, prenosi agencija Rojters.
U predlogu Evropske komisije (EK), o kojem će se raspravljati kasnije ove godine, navodi se da lake transportne i industrijske baterije koje se prodaju u Evropi moraju da prikažu svoj ugljenični otisak od 2024. godine, kao i da budu u skladu sa ograničenjem emisije CO2 od 2027.
Pored toga, proizvođači će od 2027. godine morati i da prijave sadržaj recikliranih sirovina u baterijama, nakon čega će od 2030. godine uslediti propisi za korišćenje minimalnog udela recikliranog kobalta, litijuma, nikla i olova.
Nemačko ministarstvo ekonomije je saopštilo da je u pitanju prvi projekat u Evropi koji pokušava da dizajnira digitalni proizvod koji će zadovoljiti ove propise. Tako bi baterije ubuduće mogle da nose QR kod povezan sa onlajn bazom podataka kojoj bi vlasnici električnih vozila, preduzeća ili regulatori mogli da pristupe kako bi videli informacije o sastavu konkretne baterije.
Ovako dizajniran digitalni alat trebalo bi da olakša recikliranje sirovina unutar baterija, što bi smanjilo zavisnost od stranih dobavljača koji kontrolišu ogromnu većinu resursa neophodnih za proizvodnju baterija, poput litijuma i nikla.
Оставите одговор