Nemačke automobilske kompanije su postigle dogovor da u više od pet miliona dizel vozila u zemlji izvrše zamenu spornog softvera za smanjenje emisije štetnih gasova, novim unapređenim, kao i da daju finansijske podsticaje za zamenu starijih modela automobila novim.
Nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint je objasnio da će proizvođači „u narednim mesecima“ novim softverom opremiti oko 5,3 miliona vozila, sa ciljem smanjenja emisije azotoksida za 25 do 30 procenata. On je izvestio i da su se proizvođači saglasili da stimulišu vozače da što pre zamene starija vozila, a da će vlada dodatno uložiti oko 250 miliona eura u modernizaciju gradskih prevoza.
Kompanija „BMW“ je saopštila da će vlasnicima dizel vozila registrovanih pre 2009. ponuditi „ekološki bonus“ do 2.000 eura ukoliko odluče da staro dizel vozilo zamene novim električnim ili hibridnim modelom, ili novim dizel vozilom koje zadovoljava propisane ekološke standarde.
U Nemačkoj su se na „dizel samitu“ u sredu okupili resorni ministri, čelnici saveznih država i šefovi „Folksvagena“, „Poršea“, „Audija“, „Mercedesa“, BMW-a, „Opela“ i „Forda“, kako bi prevazišli zabrinutosti zbog moguće zabrane upotrebe starijih dizel vozila u nekim gradovima, a centralno pitanje bilo je da li dizel tehnologija uopšte ima budućnost.
Kompanija Folskvagen se nalazi pod lupom javnosti od kako je pre dve godine priznala da je u svoja dizel vozila ugrađivala „frizirani“ softver za lažiranje na testovima emisije štetnih gasova.
Оставите одговор