Na Adi Ciganliji dnevni obrt i do 2 miliona eura!

made-in-germany-rs-ada-ciganlija-skijanje

Beogradsko veštačko jezero je tokom leta najatraktivnija privredna zona za ugostitelje, gde se dnevno obrne i po 200 miliona dinara! U jeku sezone toliko ostave Beograđani i drugi posetioci Ade Ciganlije, za kafu, sladoled, grickalice, pljeskavice i razne vrste zabave na „Beogradskom moru“, pišu „Večernje novosti“.

Kase nekih kafića i restorana na Adi dnevno se pune i do brojke od sedam cifara, pa interesovanje za zakup bilo kog radnog mesta raste iz godine u godinu. Od aparata za kokice i sladoled-sanduka do kafana koje zapošljavaju i do 200 radnika, Ada se u leto pretvara u pravu biznis-zonu.

– Najbolje smo poslovali pretprošle godine, kada su dnevni pazari bili i do deset miliona dinara. Toliko smo dobro radili, da nismo mogli sve da postignemo ni sa 100 ljudi, pa smo zaposlili još 70! U potrazi za osveženjem i zabavom, gde se ulaz ne naplaćuje i može da se prođe relativno jeftino, ljudi sve više dolaze na Adu. To što sugrađani imaju manje para za druge aktivnosti, zapravo nama podiže promet – priča jedan od ugostitelja.

Poslodavci se slažu da u moru poslovnih šansi koje protiču „beogradskim morem“, najbolje prolaze ugostitelji, pa je većina tamošnjih kafića pod dugogodišnjim zakupom.

– Imamo ugovore sa oko 45 ugostiteljskih objekata. Većina ima ugovor o zakupu na deset godina, a neki i iznajmljuju drugima već zakupljene objekte, pa tako šire biznis. Veliko je interesovanje i za mesto za prodaju kokica, sladoleda, suvenira, a takvi prostori dobijaju se na godinu dana preko javnih konkursa. Mada se čini ljudima da je to „brza para“, poslovanje na Adi je kalkulacija. Najbolje zarađuju kafići, ali oni znaju da, sa jednom dobrom sezonom, moraju uštedeti novac za tri eventualno loše – objašnjava Tanja Trifunov iz JP „Ada Ciganlija“ i dodaje da nestabilno vreme i česte kiše koje padaju već danima prete da ove sezone potpuno unište godinama razrađivane poslove beogradskih ugostitelja oko Savskog jezera.

U JP „Ada Ciganlija“ kažu da samo oni zapošljavaju obučene spasioce kojih je tokom letnje sezone angažovano ukupno 80, što momaka, što devojaka. Plaćeni su po dnevnici, a ukoliko rade pet ili šest dana u nedelji, mogu mesečno da zarade oko 45.000 dinara. Početne cene zakupa prostora za prodaju kokica za sezonu kreću se i do 600.000 dinara, dok je cena za 11 lokacija za prodaju sladoleda koštala čak 15 miliona dinara! „Trafika“ koja prodaje novine i cigarete, platila je lokaciju na Adi između 100.000 i 150.000 dinara. Na Adi radi i puno sezonskih radnika koje poslodavci uglavnom plaćaju na procenat. Prodavci hrane i pića dobijaju oko deset posto dnevnog pazara, pa za sezonu mogu da zarade do 1.500 eura. Konobarima dnevnice nisu veće od 1.500 dinara, ali od bakšiša za dan rada u najposećenijim kafanama dobiju i do deset puta više novca. Ugostiteljski objekti, za razliku od kioska hrane i pića ili dodatne zabave, imaju i olakšavajuću okolnost da mogu da rade i tokom zime, noću ili kada je kiša. Iako je promet neuporedivo manji, od tematskih žurki ili iznajmljivanja prostora sakupi se, kažu zakupci, oko 20 posto od ukupnog godišnjeg profita.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор