Nemački proizvođač automobila Mercedes-Benc već treću godinu zaredom zadržava vodeću poziciju u svetu po prodaji luksuznih automobila, pretekavši u prošloj godini svog najvećeg konkurenta BMW za skoro 200.000 prodatih vozila.
Prodaja Mercedesa je u 2018. porasla za 0,9 posto na 2,31 milion jedinica, pogurana uvođenjem novog modela „A-klase“, koji je pomogao da prodaja kompaktnih automobila dostigne četvrtinu ukupne godišnje prodaje kompanije.
Prodaja BMW-a je u prošloj godini porasla za 1,8 posto na 2,12 miliona, potpomognuta tražnjom za SUV modelima. Na trećem mestu po prodaji našao se Audi, koji se, međutim, suočio sa padom od 3,5 posto na 1,87 miliona prodatih vozila, prenosi portal „Automotiv njuz Jurop“.
Luksuzni nemački brendovi i dalje beleže rast tražnje za premijum modelima u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, dok je u Evropi prodaja sve tri automobilske kompanije opala, pre svega Audijevih vozila za čak 14 posto, a potom i Mercedesovih za 2,3 posto i BMW-ovih za 0,3 posto.
U Sjedinjenim Američkim Državama prodaja BMW-a je u prošloj godini porasla za 0,5 posto, dok je prodaja Mercedesa opala za 6,3 posto, a Audija za 1,4 posto.
Оставите одговор