Niže subvencije za e-vozila vraćaju dizelaše na drumove

Nemačka namerava da od sledeće godine snizi ekološki bonus za kupce električnih automobila sa 4.500 na 3.000 eura, zbog čega su proizvođači vozila, usled dugih rokova isporuke, već počeli da manjak državnih subvencija uračunavaju u prodajne cene.

U Nemačkoj je u ovoj godini registrovano ukupno 1,64 miliona novih automobila, od čega 268.926 električnih. Plan nemačke vlade je da do 2030. godine na svojim putevima poveća broj električnih vozila na 15 miliona, ali je sve izvesnije da takav cilj predstavlja utopiju, naročito nakon vesti o „topljenja“ popusta za kupovinu e-automobila u poslednjih mesec dana sa 9,3 na 8,7 posto i najnovijeg „kresanja“ subvencija, zbog čega postoji rizik od cenovnog šoka, piše WirtschaftsWoche.

Volswagen poslovna grupacija, koja je u julu u Nemačkoj pretekla američku kompaniju Tesla po broju registrovanih novih električnih vozila, trenutno još uvek može da isporučuje kupcima određene modele po starim, subvencionisanim cenama, dok se iz Tesle očekuje najava nove runde snižavanja cena, što će posledično dovesti do značajnog pada profitabilnosti.

– Budućnost će biti teška. To je trka koja će pokazati ko je prvi na nemačkom tržištu automobila. I nije samo pitanje rangiranja, jer ko god danas dominira na nemačkom tržištu električnih automobila, gradi bazu kupaca koja obezbeđuje dugoročnu konkurentsku poziciju – izjavio je početkom avgusta Ferdinand Dudenhofer, šef studije i stručnjak Centra za automobilska istraživanja (CAR).

Dugoročno posmatrano, Tesla ima tržišnu prednost u odnosu na nemačke proizvođače, budući da, za razliku od njih, sama pravi većinu delova za svoja vozila, objašnjava Dudenhofer i dodaje
da što više Tesla proizvodi, to će joj biti niži jedinični troškovi, pa bi nemački proizvođači morali da prihvate gubitke kako bi izdržali smanjenje cene.

Dok se popusti na e-vozila tope, a tržišni uslovi zaoštravaju, popusti na klasične benzince i dizelaše sve su veći. Neposredno pre IAA sajma automobila u Minhenu, mnogi proizvođači su nudili kupcima velike popuste, tako da je u avgustu prosečan automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem prodavan uz popust od 17,8 posto, a takav nivo smanjenja nije zabeležen još od početka pandemije korona virusa, kada je tražnja bila na samom dnu.

Činjenice govore da su automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje znatno jeftiniji od električnih vozila koja koriste još uvek preskupe baterije, a pošto jeftinije baterije nisu na vidiku, ni električna vozila neće uskoro prestići dizel i benzinska po prodaji.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор