„Lidl“ odložio ulazak na tržište SAD

made-in-germany-rs-lidl-usa

Nemački lanac diskontnih trgovina „Lidl“ odložio je ulazak na tržište Sjedinjenih Američkih Država za 2018. godinu. Klaus Gerig, izvršni direktor „Švarc grupe“ koja je vlasnik kompanije „Lidl“, izjavio je za nemačke medije da se pripreme za ulazak na tržište SAD nastavljaju prema planu, ali da prve prodavnice neće biti otvorene pre 2018. godine, prenosi britanska agencija „Rojters“.

Ovaj trgovinski lanac iz Nemačke naglo se proširio na tržišta 26 evropskih zemalja i trenutno poseduje 9.000 objekata širom Evrope. Kompanija je ranije najavljivala da će otvoriti 100 objekata u SAD već početkom naredne godine, uglavnom na Istočnoj obali, kao što je to učinio i njihov glavni konkurent u Nemačkoj „Aldi“.

U „Lidlu“ nisu želeli da komentarišu razloge za izmenu planova u SAD, međutim nemački mediji pretpostavljaju da bi takva odluka mogla biti u vezi sa odlaskom dugogodišnjeg predsednika „Švarc grupe“. Kompanija je nedavno saopštila da su predsednik Karl Hajnc Holand i direktor trgovine i marketinga David Jašok napustili svoje funkcije zbog nepremostivih razlika u pogledu razvojne strategije firme. Nemački mediji međutim, tvrde da su se Klaus Gerig i Karl Hajnc Holand sukobili oko načina za rešenje spora „Lidla“ sa „Koka-kolom“ nastalog oko cena, i da se Holand suprostavio Gerigovoj odluci da otpusti Jašoka.

Trgovinski lanac „Lidl“ u vlasništvu je trećeg najbogatijeg Nemca Ditera Švarca, sina osnivača ove kompanije Jozefa Švarca, a na poziciji izvršnog direktora kompanije Švarca je nasledio Gerig 2004. godine. „Švarc grupa“ takođe je vlasnik i lanca hipermarketa „Kaufland“, a tokom prošle godine kompanija je uvećala svoje ukupne prihode za 9 posto, na 74 milijarde eura. Time je postala treći po veličini trgovinski lanac u Evropi, iza francuskog „Karfura“ i britanskog „Teska“.

Nakon neuspelog pokretanja novog diskontnog lanca „Tesko“ se prošle godine povukao sa tržišta SAD. Nemački „Aldi“ je na tržište SAD ušao 1976. godine i sada tamo ima već 1.300 svojih objekata, uglavnom na Srednjem zapadu i na Istočnoj obali, a nedavno je objavio planove za otvaranje još 650 objekata u SAD u narednih pet godina.

Rojters podseća na planove „Lidla“ da uđe i na tržišta Srbije i Litvanije, iako su još uvek nepoznati precizni rokovi o početku rada nemačkog trgovinskog lanca u ove dve zemlje.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор