Kriza smanjila potrošnju piva u Srbiji za trećinu

made-in-germany-rs-pivo01

U Srbiji je zbog dugotrajne ekonomske krize registrovano veliko smanjenje potrošnje piva, čak za 33 procenta u odnosu na 2008. godinu.

Generalni direktor „Apatinske pivare“ Dragan Radivojević kaže da je potrošnja piva u 2008. godini iznosila šest miliona hektolitara godišnje, dok je prošle godine cela pivarska industrija u Srbiji prodala oko četiri miliona hektolitra. Po njegovim rečima, to smanjenje je rezultat pada kupovne moći građana, koji nemaju dovoljno novca da zadovolje svoje potrebe.

– Osim ekonomske krize i pada životnog standarda, na smanjenje potrošnje piva utiče i to što se mladi, koji najviše konzumiraju pivo, iseljavaju iz zemlje i što imamo problem i sa starosnom strukturom stanovništva. Uz to je i velika nezaposlenost mladih, što je dodatan problem ne samo za pivarsku industriju, već i za ostale privredne grane i celu zemlju. Sa ovim problemom suočavaju se i neke druge domaće kompanije koje se bave proizvodnjom i prodajom sličnih proizvoda – istakao je Radivojević.

On je ukazao i da se u Srbiji sada sve više prodaje jeftinije pivo, čija cena je opala za oko četiri procenta u prvih šest meseci ove godine. To predstavlja veliki problem pivarske industrije, zbog kog pivare imaju lošije finansijske rezultate nego ranijih godina.

– Reč je o fundamentalnoj promeni u pivskoj industriji Srbije. I ostale zemalje regiona zbog krize imaju pad prodaje piva, ali daleko manji nego u Srbiji i u rasponu je između pet i sedam posto – navodi direktor Apatinske pivare.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор