Juče je u Grdeličkoj klisuri otvorena za saobraćaj 26,3 kilometra duga poslednja deonica autoputa na južnom kraku Koridora 10 kroz našu zemlju, koji je time postao funkcionalan u celoj svojoj dužini od mađarske do makedonske granice.
Srbija sada ima autoput povezan od severa do juga, na celoj glavnoj trasi Koridora 10, od Batrovaca na granici sa Hrvatskom, do Preševa na granici sa Severnom Makedonijom, uključujući i severni krak od Horgoša na granici sa Mađarskom. Sa otvaranjem ovog dela Koridora 10, od Niša do Soluna sada će se stizati za svega oko tri sata vožnje, navode srpski mediji.
Na veoma teškom terenu trase kroz Grdelicu uspešno je savladano devet velikih kosina, izgrađeno je 36 mostova, uključujući i velelepni most Vrla, petlja Predejane, koja se cela nalazi na mostovskim konstrukcijama iznad reke, tuneli Predejane i Manajle, ukupne dužine 2,8 km, a na šest kilometara je bilo potrebno regulisati i korito Južne Morave.
Koridor 10, čija je izgradnja počela u bivšoj Jugoslaviji još davne 1970. godine, jedan je od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji preko Srbije povezuje Evropu i Aziju, odnosno Austriju, Mađarsku, Sloveniju i Hrvatsku sa Bugarskom, Makedonijom, Grčkom i Turskom.
Trasa autoputa kroz Grdeličku klisuru, vredna 350 miliona eura, bila je građevinski najteža i najzahtevnija deonica južnog kraka Koridora 10, zbog čega su rokovi produžavani unazad nekoliko godina, a njen završetak više puta odlagan. Izgradnja autoputa na Koridoru 10 finansirana je zajmovima Evropske investicione banke, a delom i sredstvima Svetske banke.
Оставите одговор