Zabrana za dizelaše i na delovima autoputa

Nemački sudovi su počeli da uvode zabranu vožnje dizel automobila starijih generacija i na ključnim deonicama autoputa (Autobana), a nakon što je takvu zabranu već najavilo nekoliko velikih nemačkih gradova.

Upravni sud je samo pre nekoliko dana odlučio da gradovi Bon i Keln od aprila naredne godine zabrane u svojim gradskim centrima saobraćanje dizelaša Euro 4 standarda, koji ne ispunjavaju važeće zakonske norme o emisiji izduvnih gasova, dok će za Euro 5 dizelaše ta zabrana važiti od septembra 2019.

Zabranu za dizel vozila do sada su već najavili gradovi Štutgart, Frankfurt, Majnc, Ahen i Berlin, dok su u Hamburgu stariji dizelaši već zabranjeni. Međutim, sudovi su sada, na iznenađenje mnogih, po prvi put odlučili da zabranu korišćenja starijih dizelaša uvedu i na autoputu, piše Dojče vele.

Najnovije zabrane dizelaša odnose se na delove autoputa A40, jedne od najopterećenijih saobraćajnica koja prolazi kroz industrijsku oblast Rura i preko nemačko-holandske granice, a počeće da se primenjuje od jula sledeće godine. Zabrana će se odnositi i na određene delove gradova Gelzenkirhena i Esena.

Autoban je za Nemce gotovo pa svetinja, nešto sasvim drugo od gradskih centara, žila kucavica kompletnog saobraćaja, koja povezuje celu zemlju. S ovakvom sudskom odlukom bez presedana poslana je jasna poruka da je starijim dizelašima zauvek odzvonilo, a po svoj prilici i samom dizel gorivu. Zabranu bi od jula sledeće godine mogle da primene i druge industrijske oblasti u Nemačkoj, u kojima je prisutan jak eko-lobi, što bi definitivno potvrdilo „konačan pad“ dizela.

I bez takvog scenarija u Nemačkoj je u prvoj polovini 2018. prodaja novih dizel automobila već drastično pala sa prošlogodišnjih 43,1 posto na tek 31,1 posto od ukupnog broja prodatih vozila i uskoro bi, sudeći po brojnim pokazateljima, mogla da dotakne samo dno.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор