Nemačka agencija za zaštitu konkurencije saopštila je da je sedam vodećih nemačkih maloprodajnih trgovinskih lanaca kažnjeno sa ukupno 151,6 miliona eura zbog nameštanja cena pojedinih proizvoda.
„U maloprodaji prehrambenih proizvoda, kao i u svim drugim sektorima, prodavci i proizvođači ne smeju da sklapaju dogovore o prodajnim cenama, koji idu na štetu potrošača“, navodi u saopštenju predsednik nemačke agencije za zaštitu konkurencije Andreas Munt, a prenosi agencija “Rojters”.
Ove kaznene mere izrečene su maloprodajnim trgovinskim lancima “Edeka”, “Reve”, “Kaufland”, “Metro” i “Aldi”, kao i proizvodaču slatkiša “Haribo” i poznatom brendu čokolade “Riter”. Pored njih, kažnjeni su i proizvodač proizvoda za negu kože „DŽonson&DŽonson“ sa sedištem u SAD i dobavljač šampona „Dr Kurt Volf“.
Iznos pojedinačnih kazni za svaku od ovih kompanija nije objavljen, a visina varira od kompanije do kompanije, zavisno od stepena njihove umešanosti u nameštanje cena, saopštila je nemačka agencija za zaštitu konkurencije.
Оставите одговор