Kompanija Metro se deli na dve firme

made-in-germany-rs-metro-ag

Nakon što je iz nemačke kompanije „Metro“ saopšteno da će se ona podeliti na dve zasebne kompanije, na Frankfurtskoj berzi je došlo do naglog skoka vrednosti njenih akcija od preko 11,5 posto, na nivo od 27,54 eura.

„Upravni odbor Metroa priprema osnivanje dve nezavisne, sektorski fokusirane kompanije, putem podele grupacije“, navodi se u saopštenju jednog od vodećih nemačkih trgovinskih lanaca, a prenosi agencija „Asošiejted pres“.

U skladu sa planom, veleprodaja i poslovanje s hranom odvojiće se u nezavisnu kompaniju, u čijem će sastavu biti Metro brendovi „Makro“ i „Real“, dok će potrošačka elektronika i usluge biti koncentrisane oko maloprodajnih lanaca „Media“ i „Saturn“. Obe ove kompanije će biti listirane na berzi.

Sadašnji generalni direktor Metro grupacije, Olaf Koh, ostaće na čelu nove specijalizovane firme za veleprodaju i hranu, dok će kompaniju za potrošacku elektroniku voditi sadašnji direktor Media i Saturna, Piter Has.

Nemački mediji podsećaju da se manjinski akcionar Metroa i lanca Media-Saturn, Erih Kelerhals, već godinama bori za kontrolu nad preduzećem za potrošačku elektroniku. Kelerhals poseduje 22 procenta akcija i ključno pravo veta, i u više navrata je pokušao da smeni Hasa sa mesta direktora Media-Saturna.

Kako je izjavio Jirgen Štajnman Predsednik Nadzornog odbora Metroa, s obzirom da je bilo malo preklapanja u poslovanju između ove dve celine i da je efekat sinergije bio limitiran, uprava je procenila da je podela na dva samostalna, specijalizovana preduzeća u najboljem interesu svih strana, kao i da će to omogućilo brži i profitabilan rast oba pravna subjekta.

„Obe kompanije će biti zasebno listirane na berzi, sa vlastitim prepoznatljivim profilom, upravnim i nadzornim odborima“, navodi se u saopštenju Metroa, čiji je prošlogodišnji promet od 59 milijardi eura, a zapošljava više od 220.000 radnika na 2.000 lokacija u 29 zemalja.

Cilj podele korporacije je da se svakoj kompaniji pojedinačno i njihovom rukovodstvu da puna kontrola u pogledu njihovih zasebnih korporativnih strategija.

„To će dodatno povećati fokus na kupca, ubrzati rast poslovanja, pojednostaviti sistem, skratiti vreme od proizvodnje do plasmana artikla na tržište i poboljšati poslovnu izvrsnost“, tvrde u Metrou.

Sem toga, oba entiteta će biti u mogućnosti da samostalno nastave akvizicije i partnerske strategije, i omogućiti im da definišu svoje vlastite strategije za ekspanziju, dodaje se u saopštenju kompanije, a prenosi agencija „Frans pres“.

Informišite se jednom nedeljno o aktuelnim vestima - prijavite se na našu mejling listu

Оставите одговор